Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ستاد تولیدات گیاهی در خصوص توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

جلسه ستادتولیدات گیاهی در خصوص توسعه کشتهای گلخانه ای با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر باغبانی و کارشناسان ذیربط برگزارشد.

برگزاری جلسه ستاد تولیدات گیاهی در خصوص توسعه کشت‌های گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  در این جلسه ابتدا ساربان معاون بهبود  تولیدات گیاهی  سازمان ضمن بر شمردن اهمیت توسعه گلخانه ها و تلاش در جهت حفظ جایگاه استان در کشور به معرفی دستور کار جلسه پرداخت.

سپس  نقیبی  مدیر باغبانی سازمان ضمن ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی توسعه گلخانه ها طی سال جاری به مشکلات ایجاد شده در خصوص توسعه گلخانه ها نظیر دریافت مجوز تبصره یک برای احداث واحدهای گلخانه ای، عدم ثبت مشخصات کلیه مالکین آب چاههای کشاورزی در سامانه ساماب ، تاخیر در پرداخت تسهیلات به طرح 20 هکتاری آستان قدس و... اشاره کرد.

بنا به گزارش خبرنگار ما دراین جلسه  مقرر گردید با توجه به نامه سازمان امور اراضی در خصوص لزوم دریافت تبصره 1 برای واحدهای گلخانه ای و پیشگیری از مشکلات غیرقابل جبران در جهت توسعه گلخانه ها  ، مدیریتهای امور باغبانی،  امور اراضی و همچنین نظام مهندسی کشاورزی به صورت جداگانه از  مقامات ستادی مربوطه در وزارت خانه درخواست نمایند که علاوه بر پیگیری در جهت رفع این مشکل، مورد مزبور عطف به ماسبق نشده و مشمول واحدهای گلخانه ای دارای پروانه تاسیس و بهره برداری نگردد.

همچنین در این جلسه مصوب گردید با توجه نامه مقام عالی وزارت، سازمان نظام مهندسی کشاورزی در خصوص پذیرش مالکیت افراد از پروانه های چاه های آب کشاورزی صرفا با شرط بودن نام متقاضی یا خریداران آب در سامانه به عنوان سند مالکیت آب اقدام نماید. علاوه براین  مقرر شد برای افرادی که نام سهامدار در پروانه چاه نمی باشد براساس گواهی و تایید سهامدارانی که نام آنها در پروانه اصلی قید شده اقدام نماید، بطوریکه میزان و حجم دقیق حقابه مشخص بوده و مورد تایید شورای اسلامی روستا و کلیه سهامداران نیز باشد.

بر اساس این گزارش در این جلسه  مقرر شد، آن دسته از مجتمع‌های گلخانه‌ای که از پیشرفت مناسبی برخورددار نبوده،  در قالب تفاهم‌نامه‌ای جهت پیگیری رفع مشکلات مربوطه به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان واگذار شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید