Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان رستمی فرصت کشت کلزا را از دست ندهند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم گفت: پیش بینی می شود بارندگی های مناسب در سال زراعی جاری، سال پر رونقی را برای کشت و زراعت ها رقم بزند از این رو کشاورزان این شهرستان فرصت باقی مانده برای کشت کلزا را از دست ندهند .

کشاورزان  رستمی فرصت کشت کلزا را از دست ندهند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی گودرزی تصریح کرد: کشاورزانی که تصمیم به کاشت کلزا به صورت آبی یا دیم دارند در فرصت باقی مانده تا پایان آذر ماه با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان رستم اقدام به عقد قرارداد نمایند تا بتوانند از مزایای کاشت آن استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط ویژه و تضمینی خرید کلزا در سال زراعی جاری تصریح کرد: شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس با پنج درصد بیشتر از نرخ دولتی و با قیمت 8190 تومان دانه کلزای تولیدی کشاورزان را خریداری می کند .

به گفته وی؛ با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، نیاز مبرم به روغن و سیاست کلی دولت بر مبنای حمایت از دانه روغنی کلزا، شواهد دال بر این  است که قیمت کلزا بالاتر از کیلویی ده هزار تومان خواهد شد .

گودرزی اظهار کرد: کشت دانه روغنی کلزا ضمن کمک به معیشت و بهبود اقتصاد کشاورزان می تواند عرصه زراعت شهرستان رستم را از بند کشت تک محصولی رهایی بخشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید