Iranian Agriculture News Agency

شیشه فروش خبر داد:

خسارت ١۵٠ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از خسارت ١۵٠ میلیارد تومانی سرمازدگی در فروردین و مهر سال جاری به بخش های زراعت و باغی استان خبر داد.

خسارت ١۵٠ میلیارد تومانی سرمازدگی به کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، منصور شیشه فروش افزود: بر اساس گزارشهای دریافتی فقط در ماه مهر ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به ۱۱ هزار هکتار بخش کشاورزی و ۴٠٠ هکتار به باغ های ۱۳ شهرستان استان وارد شد.

وی ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت نیز در مجموع ۵٠ میلیارد تومان خسارت سرما به یکهزار و ۵۰۰ هکتار در بخش کشاورزی و یکهزار و ۹۰۰ هکتار در بخش باغ ها برآورد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تحت تاثیر مخاطرات جوی مانند سرمازدگی، سیل، تنش گرمایی، آبی و بیمارهای گیاهی است بر ضرورت انجام بیمه محصولات در این بخش مهم اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه باید تاکنون ۸۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اصفهان بیمه شود ولی فقط زیر ۱۰ درصد بیمه انجام شده است.

شیشه‌فروش به تمدید مهلت بیمه تا اواخر آذر به کشاورزان اشاره و اضافه کرد: در این مدت باید ۲۶ هزار هکتار از باغ ها و یک میلیون راس دام و همچنین طیور استان بیمه شوند.

وی به مشکلات صندوق بیمه در پرداخت خسارت به بیمه شدگان بخش کشاورزی اشاره کرد و ارزیابی به موقع، ارائه سریع خدمات را خواستار شد و بر سرعت در پرداخت غرامت بیمه تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اجباری شدن بیمه کشاورزی همانند بیمه خودرو را خواستار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید