Iranian Agriculture News Agency

شناسایی 2428 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از شناسایی 2428 مورد تغییر کاربری در مساحت 85 هکتار در استان خبر داد و افزود: تمامی این تغییر کاربری‌ها مختص به ویلاسازی است.

شناسایی 2428 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی

 داداش نصیری امروز شنبه(15 آذر) در حاشیه کمیته برگزاری هفته خاک در استان در گفتگو با خبرنگار ایانا، در آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک و جلوگیری از نابودی این موهبت الهی، اظهار کرد: خاک یک موهبت الهی است که خداوند جهت تامین امنیت غذایی در دست بشر قرار داده و وظیفه ما نیز حفاظت و صیانت از این نعمت است.

وی با بیان این‌که بدون وجود خاک، هیچ فعالیت کشاورزی و تولید غذایی انجام نخواهد گرفت، افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزی در استان نیز به دنبال حفاظت از این نهاده تولیدی بوده و مدیریت امور اراضی با سعی و تلاش خود در جهت جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و نابودی خاک، به دنبال بازگرداندن خاک‌های کشاورزی است.

وی با تقدیر از مجموعه دادستانی در همکاری با جهاد کشاورزی در برخورد با تغییر کاربری‌ها، اظهار کرد: از تعداد 2428 مورد تغییر کاربری در استان، برای 600 مورد از طریق دادگاه شکایت تنظیم شده که پرونده این موارد هنوز در دادگاه بوده و برای تعدادی از آن‌ها حکم صادر شده است.

 نصیری افزود: حکم مربوط به 98 مورد تغییر کاربری به مساحت حدود دو هکتار نیز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون، تعداد 402 مورد تغییر کاربری به مساحت 15 هکتار از طریق دستور دادستان برای ویلاهای غیرمجاز اجرا شده و این اراضی به حالت اولیه خود بازگشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید