Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشاورزی با مشارکت زنان روستایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: با حمایت و نظارت جهاد کشاورزی در سال جاری سه صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با 90 نفر عضو در شهرستان سپیدان تشکیل شده است.

توسعه کشاورزی با مشارکت زنان روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با 210 نفر عضو در این شهرستان فعالیت دارد، تصریح کرد: از محل پس انداز این صندوق ها در سال گذشته 700 میلیون ریال جمع آوری شد و مبلغ 400 میلیون ریال در قالب تسهیلات ارزان به اعضای این صندوق ها پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت روستاها را زنان تشکیل می دهند مشارکت آنها در قالب صندوق اعتبار خرد زنان روستایی منجر به توسعه کشاورزی خواهد شد.

نصیری با اشاره به ارزیابی مثبت عملکرد صندوق های خرد زنان روستایی، بیان کرد: با ایجاد این صندوق ها زمینه برای توانمند سازی، اشتغال زایی و فعالیت بیشتر زنان در مناطق روستایی فراهم شده است.

او به زمینه فعالیت این صندوق ها اشاره کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به منظور اجرای طرح های صنایع دستی، تولید گل و گیاهان گلخانه ای، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، فرآوری و بسته بندی محصولات زراعی و باغی و تولید گیاهان دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

این مقام مسئول همچنین ابراز کرد: با شیوع ویروس کرونا اعضای این صندوق ها در تولید و توزیع ماسک نقش بسزایی دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید