Iranian Agriculture News Agency

90 سامان عرفی مرتعی با بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز برای تعلیف در مراتع دامغان

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان از شروع فصل بهره برداری از مراتع قشلاقی شهرستان دامغان خبر داد و گفت: 90 سامان عرفی مرتعی با بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز برای تعلیف در مراتع دامغان وجود دارد.

90 سامان عرفی مرتعی با بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز برای تعلیف در مراتع دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی جمشیدی اظهار کرد: طرح چرای دام در مراتع قشلاقی شهرستان های تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: هر ساله در اواخر فصل پائیز و اوایل زمستان و پس از کوچ پاییزه دامداران، فصل بهره برداری از مراتع قشلاقی یا زمستانه شروع می شود.

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان وسعت مراتع  قشلاقی شهرستان را  بیش از 460 هزار هکتاراعلام و خاطر نشان کرد: این مساحت از مراتع قشلاقی در قالب 90 سامان عرفی مرتعی  است و بیش از 82 هزار واحد  دامی مجاز از آن تعلیف می‌کند.

جمشیدی یادآور شد: 500 بهره بردار از این مراتع برای چرای دام استفاده کرده که ملزم به رعایت مدیریت چرا بوده و هر ساله  مدیریت چرا و کنترل پروانه چرا توسط مأموران اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دامغان انجام  می‌شود.

وی  در پایان خطاب به مرتعداران و بهره برداران تأکید کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی پروانه های چرای دام که تا پایان سال 98 صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال 1400 منجر به طرح اجرایی شود. در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید