Iranian Agriculture News Agency

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرد:

حمایت از نوآوری‌ها در توسعه صنعت زنبورداری کشور

انتقال فناوری ملکه‌های اصلاح‌شده نژاد ایرانی

نوآوری‌ها در صنعت زنبورعسل توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبور عسل حمایت می‌شود.

حمایت از نوآوری‌ها در توسعه صنعت زنبورداری کشور

به گزارش ایانا و به نقل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این معاونت تاکنون اقدامات گوناگونی را برای توسعه فناوری در حوزه صنعت زنبورعسل انجام داده است.

همکاری برای تصویب و اجباری شدن استاندارد عسل، همکاری برای تدوین و تصویب استاندارد ژله رویال و پیشنهاد تدوین استاندارد گرده زنبورعسل به سازمان استاندارد بخشی از فعالیت‌های ستادی این کانون را شامل می‌شود.

این نهاد همچنین در راستای توسعه تعامل با نهادهای اجرایی مختلف پیشنهاد تدوین استاندارد «بره موم» را به سازمان استاندارد ارائه داد. برنامه‌ریزی زنجیره تولید ملکه در صنعت زنبورداری کشور و همکاری در برگزاری روز جهانی زنبورعسل، نیز بخش دیگری از فعالیت‌های کانون است.

همچنین کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنبورعسل حمایت از نوآوران صنعت زنبورعسل را اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در این راستا در حال ایجاد زنجیره‌های ارزش و معرفی آنها به صاحبان صنایع است.

پیگیری و هماهنگی بین دستگاه های حاکمیتی، تشکل ها و صنعتگران، پیگیری توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه زنبورعسل و همکاری با نهادهای مانند اتاق تعاون ایران از جمله دیگر اقدامات این کانون برای گسترش هم‌افزایی در این شاخه مهم از کشاورزی است.

همکاری در انتقال فناوری ملکه‌های اصلاح شده نژاد ایرانی به سایر زنبورداران کشور، از جمله اقدامات شاخص این کانون برای تولید بهینه‌تر عسل در سال جاری است. این کانون در نظر دارد تا با تهیه نقشه راه فرآوری محصولات زنبورعسل، مسیری نوین و فناورانه را بنیانگذاری کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در عرصه‌های بسیار متنوعی اقدام به ایجاد کانون‌های هماهنگی دانش،صنعت و بازار کرده است تا میان این سه حوزه در رشته‌های مختلف، هماهنگی و هم‌افزایی بیشتری ایجاد کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید