Iranian Agriculture News Agency

لزوم حمایت از راه‌اندازی کارخانجات فرآوری شیر شتر در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه فرآوری شیر شتر هستیم که تعدادی سرمایه گذار نیز مراجعه کردند و پیگیر کار‌ها هستند.

لزوم حمایت از راه‌اندازی کارخانجات فرآوری شیر شتر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمود اشرفی با بیان اینکه شیر شتر به دلیل خواصی که دارد باید به عنوان شیر خشک صادر شود افزود: شیر شتر چندین برابر شیر گاو کلسیم، فسفر و آهن دارد و از همه مهمتر انسولینی که در شیر شتر موجود است برای درمان دیابت مفید بوده و تاثیرات زیادی برای درمان هپاتیت و سل داشته و برای مداوای بسیاری از امراض صعب العلاج مفید است.

وی ادامه داد: نهبندان رتبه اول شترداری در استان را دارد و بعد از آن شهرستان‌های طبس، خوسف، بشرویه و سرایان به ترتیب پیشرو در پرورش شتر هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: شتر یکی از ظرفیت‌های استان است که به دلیل نبود کشتارگاه به صورت زنده از استان خارج و به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، سمنان و قم ارسال می‌شود.

اشرفی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پتانسیل دامی خوبی در استان وجود دارد بیان کرد: توسعه شترداری ساده نیست و با توجه به کویری بودن و وضعیت استان بهترین دامی که در استان پرورش داده می‌شود شتر است.

وی یادآور شد: در خراسان جنوبی 5 شهرستان طبس، خوسف، نهبندان، بشرویه و زیرکوه مرکز پرورش شتر هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دومین استان کشور در جمعیت شتر است اما متاسفانه استفاده از ظرفیت‌های این نعمت الهی مغفول مانده است که همت بالایی را می‌طلبد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید