Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

240 هکتار کلزا در آمل کشت شد

افزایش ۱۱۰ هکتاری سطح زیرکشت

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: امسال سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان افزایش داشته و به 240 هکتار رسیده است.

240 هکتار کلزا در آمل کشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی گفت: با توجه به تنوع کشت محصولات زراعی در شهرستان آمل برای کشت پاییزه، برنامه ریزی مناسب برای افزایش سطح زیرکشت این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سطح زیرکشت کلزای این شهرستان 130 هکتار بود، افزود: امسال سطح زیرکشت این محصول افزایش داشته و به 240 هکتار رسیده است که این رشد، نشان دهنده انگیزه بالای کشاورزان آملی و همکاری کارشناسان با بهره برداران است.

این مسوول ادامه داد: در صورت خرید به موقع و قیمت مناسبی که امسال اعلام شد، پیش بینی می شود سال آینده سطح زیر کشت کلزا، افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل بیان کرد: تامین نهاده های کشاورزی شامل بذر و کود و پهنه بندی برای کارشناسان و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، اجرای کشت مکانیزه و توسعه سطح بیمه از اولویت های این مدیریت است.

وی تصریح کرد: بذرهای هایولا 50 و هایولا4815، دراگا و آرجی اس تا 20 شهریور توسط کارگزاران توزیع نهاده‎های کشاورزی برای کشاورزان این شهرستان حمل و برای بیمه محصولات کشاورزی نیز هماهنگی لازم با کارشناسان بیمه بانک کشاورزی انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید