Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از ۱۳۸ هزار تن محصول زراعی در سمیرم

کارشناس مسوول باغبانی و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم در جنوب استان اصفهان از برداشت ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات زراعی در این خطه سردسیر خبر داد.

برداشت بیش از ۱۳۸ هزار تن محصول زراعی در سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، کیارش سامی اظهار داشت: محصولات زراعی یاد شده از ۲۳ هزار و ۷۰۷ هکتار زمین برداشت شده است.

به گفته وی، بیشترین حجم محصول برداشتی گیاهان علوفه‌ای در وسعت ۱۴ هزار و ۱۲۴ هکتار با برداشت ۱۲ هزار تن در هر هکتار، سیب‌زمینی با عملکرد ۳۵ هزار کیلوگرم و جو آبی با عملکرد سه هزار و ۵۰۰ تن در هکتار است.

کارشناس مسوول باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی سمیرم کیفیت محصولات زراعی و باغی سمیرم در سال جاری را بهتر از سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: بارندگی‌ اسفند سال گذشته و بهار امسال، سبب بهبود کشاورزی در این منطقه شده است.

وی افزود:  امسال ۴۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم سرداری، میهن، هما ، پیشگام و جو مهتاب و آپیدر و  یکهزار و ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شد.

سامی به تشویق کشاوزان سمیرمی برای بیمه محصول در حوزه زراعت تاکیدکرد و گفت: بیمه یک ضرورت برای باغداران و کشاورزان است که بی‌توجهی به آن گاهی باعث ضررهای جبران نشدنی شده است.

لازم به ذکر است، امسال علاوه بر محصولات زراعی، ۲۰۰ هزار تن انواع سیب‌ درختی به‌عنوان محصول اصلی کشاورزی این منطقه  و همچنین ۶ هزار تن سیب گلاب بهاره از باغ های سمیرم در فصل تابستان برداشت شد.حجم تولیدی سیب سمیرم در سال ۹۸ نیز ۱۹۰ هزار تن بود.

شهرستان سمیرم  دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل‌های طبیعی است.این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان و در دامنه‌های دنا و زاگرس میانی واقع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید