Iranian Agriculture News Agency

156 هزار هکتار از اراضی استان تهران تحت پوشش عملیات آب و خاک

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: مجموع اراضی تحت پوشش عملیات آب وخاک در استان با ضریب نفوذ 84 درصد به 156 هزار هکتار رسیده است.

156 هزار هکتار از اراضی استان تهران تحت پوشش عملیات آب و خاک

امین روشنی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: اجرای سیستم آبیای تحت فشار، ارتقای ظرفیت منابع  آب کشاورزی از طریق پیگیری احداث و تکمیل تصفیه خانه های استان جهت تصفیه کامل فاضلاب و روان آب های جاری در سطح استان ، ارتقای مدیریت عملیات کشاورزی بخشی از راهبردهای ارتقای بهره وری آب  در استان تهران است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این بخش گفت: مجموع طرح های انتقال آب انجام شده در بخش کشاورزی استان با رشد 364 درصدی در سال های اخیر، به 2898 کیلومتر رسید.

روشنی افزود: هم چنین با تجهیز اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنوات کشاورزی و سایر عملیات اجرایی حوزه آب و خاک، مجموع اراضی تحت پوشش عملیات آب و خاک با ضریب نفوذ 84 درصد به 156 هزار هکتار رسیده است.

وی از رشد 67 درصدی بهره وری آب کشاورزی در استان تهران خبر داد و گفت: راندمان آبیاری استان تهران 48 درصد و بهره وری آب کشاورزی 2.5 کیلوگرم بر متر مکعب است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید