Iranian Agriculture News Agency

برداشت یک تن شیره باریجه از عرصه‌های طبیعی شیروان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال، حدود یک تن شیره باریجه از سطح ۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان خراسان شمالی برداشت شد.

برداشت یک تن شیره باریجه از عرصه‌های طبیعی شیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مصطفی سیامکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شیره باریجه توسطه بهره‌برداران در ۲ طرح اجرا شده در عرصه های طبیعی روستاهای کلاته میهن زوارم و قلعه زو برداشت شد.

وی گفت: طرح کاشت باریجه با هدف کمک به توسعه منایع طبیعی، امسال در سطح ۳۰۰هکتار از مراتع این شهرستان به صورت کپه کاری در قالب مشارکت مردمی و پروژه دولتی اجرا شد.

سیامکی افزود: این پروژه در سطح ۶۳ هکتار از مراتع حوزه آبخیز نامانلو-رشوانلو از محل اعتبارات صندوق توسه ملی و مابقی آن در حوزه دهستان های قوشخانه، تکمران، زوارم و جیرستان  به صورت مشارکتی اجرا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح کاشت باریجه با مشارکت مردم، با کیفیت خوب و کم هزینه اجرا می شود که در این زمینه بذر رایگان توسط این اداره  تامین می شود.

سیامکی افزود: یکی از اهداف اصلی و مهم اجرای این پروژه، تحقق منویات رهبری به منظور جهش تولید و ایجاد اشتغال، لزوم مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید