Iranian Agriculture News Agency

عملیات اجرایی مجتمع دام سنگین کیار آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کیار گفت: مجتمع دام سنگین مرکز شهرستان کیار با ظرفیت بیش از ۴۰۰۰ هزار راس دام سنگین احداث می‌شود.

عملیات اجرایی مجتمع دام سنگین کیار آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سعید داودی نیا مدیر جهادکشاورزی شهرستان کیار اظهار داشت: این پروژه در سطح ۱۰ هکتار با تخصیص۳ لیتر در ثانیه آب از طریق حفرچاه با ظرفیت ۴۰۰۰ راس دام سنگین ویژه ۶۰۰ بهره بردار در منطقه چزغان شلمزار با کلیه مجوزات لازم که باتامین اعتباری برای اقدامات تاسیساتی،پلاک بندی، زیر بنایی واگذاری تا بهره برداری باید تصمیم سازی و تامین منبع اعتبار شود.

دادوی نیا افزود: در این خصوص بهره برداران آمادگی مشارکت مالی را اعلام داشته و متقاضی مشارکت مالی و اخذ تسهیلات لازم مناسب برای تکمیل تا بهره برداری هستند.

وی گفت: با توجه به مطالبات عمومی و ضرورت تسریع در عملیاتی شدن این پروژه،از نزدیک مسایل فنی و اجرایی و اجتماعی این طرح بررسی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار تصریح کرد: محدوده حفر چاه این پروژه مجتمع دام آغاز و عملیات اجرایی و حفاری شده تا متعاقبا سایر الزامات آن از جمله شبکه برق،پلاک بندی، بسترسازی محدوده عرصه اجرای پروژه مهیا و اقدام شود.

گفتنی است، مهمترین نیاز حمایتی این پروژه تامین اختصاصی منابع مالی مناسب و تسهیلات مناسب است که خود دامداران بتوانند هر چه سریعتر نسبت به تکمیل زیرساخت های لازم و دریافت زمین واحدها و احداث تا بهره برداری کامل اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید