Iranian Agriculture News Agency

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طرح تشدید نظارت و پایش زیستگاه پرندگان مهاجر در حال انجام است و تاکنون گزارشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان دریافت نشده است.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدمحمدمهدی احمدی افزود: پایش زیستگاه های پرندگان در استان از حدود ۲ ماه پیش آغاز شده است و تا اسفند ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چند سال گذشته در استان مشاهده نشده اما به هر حال این بیماری خطرناک است و باید مراقبت های لازم انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: در صورت مشاهده نخستین موارد از این بیماری، باید اقدامات لازم برای کنترل آن شود.

وی گفت: برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن های مرغداری، تذکر و توصیه لازم برای مراقبت ها وانجام واکسیناسیون داده شده است و در این مزارع باید اصول ایمنی زیستی رعایت شود.

وی افزود: طرح تشدید نظارت و پایش زیستگاه پرندگان مهاجر با رویکرد پایش و بررسی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می شود، گروه هایی مشترک از دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان، سدها، آبگیرها و رودخانه های استان را مورد پایش و بررسی قرار می دهند. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همکاران ما در دامپزشکی هم که به زیستگاه ها مراجعه دارند در معرض خطر هستند از این رو توصیه شده است که واکسیناسیون انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید