Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

تاثیر افزایش 32 درصدی هزینه حمل و نقل بر قیمت پرتقال

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی کشاورزی باغبانی کشور، افزایش قیمت پرتقال در سال جاری را متاثر از عوامل مختلف از جمله افزایش 32 درصدی هزینه حمل و نقل دانست.

تاثیر افزایش 32 درصدی هزینه حمل و نقل بر قیمت پرتقال

محمدعلی مصطفی‌لو مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی کشاورزی باغبانی کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تنی پرتقال شمال در سال جاری تولید شود، گفت: به دلیل سرمای اول سال شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید مرکبات نسبت به سال گذشته هستیم.

وی بابیان اینکه خوشبختانه پرتقال‌های تولیدی سال جاری از یکنواختی خوبی برخور دارند، افزود: شاهد تولید خوب پرتقال در خوزستان و جنوب کشور نیز هستیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی کشاورزی باغبانی کشور درباره افزایش قیمت پرتقال در سال جاری، گفت: قیمت نهایی این محصول متأثر از پارامترهای بسیاری است؛ به‌طور مثال در هفته گذشته شاهد افزایش ۳۲ درصدی هزینه حمل‌ونقل بوده‌ایم.

مصطفی لو، خرید پرتقال با قیمت ۶ تا ۷ هزار تومانی از باغدار را عادلانه دانست و گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که این قیمت در حال حاضر افزایش‌یافته است و واسطه‌ها در حال خرید این محصول برای بازرگانان خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه مازاد تولید برای صادرات پرتقال وجود دارد، گفت: باید صادرات این محصول توسط تشکل‌ها و اصناف انجام شود و ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی کشاورزی باغبانی با تأکید بر اینکه باید خرید پرتقال برای شب عید نیز آغاز شود، گفت: سال گذشته این مهم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام‌شده بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید