Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

تامین 100 درصد نهاده های دامی مورد نیاز مرغداران در استان

معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تامین 100درصد ی نهاده های مورد نیاز مرغداران استان راستای حمایت از تولید خبر داد.

تامین 100 درصد نهاده های دامی مورد نیاز مرغداران در استان

به گزار ش  خبرنگار ایانا در  استان قزوین علی شاپور زاده  معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین با بیان این مطلب به زیرساخت های مناسب پرورش طیور درتوزیع مرغ منجمد همچنان ادامه دارد استان اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه در طول سال گذشته مرغداران در تأمین نهاده ها با مشکلات عدیده ای روبه رو بودند اما نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد جوجه ریزی داشته اند تا پایان  آبان ماه بیش 19 میلیون 100هزار قطعه جوجه به مرغداری های استان تزریق شد.

وی افزود: در کنار سایر استان های کشور، استان قزوین هم در مقطع کوتاهی با کاهش جوجه ریزی مواجه شد که این موضوع روند عرضه و تقاضا را با مشکل روبه رو کرد.

 معاون  تولیدات دامی سازمان  جهاد کشاورزی استان گفت: ابتدای سال به دلیل تعطیلی گسترده در کشور و همچنین تعطیلی تالارها و رستوران ها میزان مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش یافت و بر همین اساس قیمت جوجه یک روزه در کشور نیز به شدت کاهش پیدا کرد و برای مرغداران نیز به صرفه نبود که مرغ مادر نگهداری کنند.

 شاپورزاده افزود: ماهیانه حداقل 2 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود تا نیاز مردم استان قزوین و استان های همجوار تأمین شود.

 معاون  بهبود تولیدات دامی  سازمان جهاد کشاورزی  استان قزوین افزود: از دو ماه گذشته هر مرغداری که جوجه ریزی می کند باید میزان جوجه هایش را در سامانه ثبت کند تا به همان میزان نیز از نهاده های دامی با قیمت دولتی بهره مند شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید