Iranian Agriculture News Agency

گره کور توسعه چهارمحال و بختیاری با ایجاد شهرک‌های کشاورزی باز می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد توسعه شهرک های کشاورزی استان گفت: توسعه شهرک‌های کشاورزی از سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی و از عوامل توسعه چهارمحال و بختیاری است.

گره کور توسعه چهارمحال و بختیاری با ایجاد شهرک‌های کشاورزی باز می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی در ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد شهرک‌‌های کشاورزی باعث تسریع در فرآیند اشتغال بخش کشاورزی می‌شوند و همچنین از تغییر کاربری‌های متعدد اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند که برای جلوگیری از تغییر کاربری باید به سمت توسعه شهرک‌های کشاورزی به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری رفت.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید، امنیت غذایی، مصرف بهینه آب و افزایش بهره‌وری و افزایش صادرات و برندسازی اهمیت توسعه شهرک‌های کشاورزی را نشان می‌دهد که توسعه گلخانه‌ها بخشی از آن است.

ابراهیمی اظهارداشت: صدور سند برای سرمایه‌گذاران باید به شکل قطعی باشد هم‌چنین از مشکلات ما در توسعه شهرک‌ها بحث گازرسانی به این شهرک‌ها می‌باشد که چهار خط لوله گاز اصلی از استان عبور می‌کند و از محدودیت‌های جدی برای تامین زیر‌ساخت‌های شهرک‌های کشاورزی تامین گاز شهرک‌ها است.

وی به ظرفیت تولید ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری  اشاره کرد و گفت :پرورش ماهیان سردآبی به سبب شرایط آب و هوایی مناسب، موقعیت جغرافیایی، تکمیل زنجیره تولید و بهره‌مندی از نیروی متخصص و ماهر مزیت نسبی استان  است و چهارمحال و بختیاری  ظرفیت بالایی در ایجاد شهرکهای شیلاتی دارد.

ابراهیمی با اشاره به اخذ مجوز شهرک گلخانه ای 30 هکتاری سفید دشت شهرستان بروجن تصریح کرد :با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این شهرک امیدواریم یک تحول عظیم درتولیدات محصولات گلخانه ای و بخش اقتصادی چهارمحال و بختیاری رخ دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزان استان ابراز داشت: یکی از شهرک هایی که تا حدود زیادی اقدامات خوبی در زمینه این شهرک اتفاق افتاده شهرک بلداجی است علیرغم مشکلاتی که داشته به نوعی سرمایه گذاران در آن شهرک هم کاملا راغب هستند تا با حل شدن مسئله گاز سرمایه گذاری در این شهرک صورت گیرد.

 به گفته وی، به منظور افزایش تولید با هدف افزایش ضریب امنیت غذایی و سلامت غذا،مصرف بهینه آب و ارتقاء بهره وری و صرفه جویی در آب و افزایش صادرات و همچنین برندسازی ناچاریم به سمت توسعه شهرک های کشاورزی قدم برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید