Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت‌ مناسب کرمان برای پرورش شتر مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمان گفت: پرورش شترمرغ در اقلیم استان کرمان به دلیل قابل استفاده بودن همه اعضای بدن این موجود فرصتی مناسب برای اشتغالزایی و تولید است.

ظرفیت‌ مناسب کرمان برای پرورش شتر مرغ

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمان افزود: استان کرمان از نظر شرایط آب و هوایی گزینه خوبی برای اشتغالزایی در امر پرورش شترمرغ است.

علی باقری افزود: اقلیم استان کرمان با زیستگاه اصلی این حیوان که آفریقای جنوبی است همخوانی دارد و به دلیل دارا بودن آب و هوایی خشک به بسیاری از بیماری ها دچار نمی شوند زیرا در محیط گرم و خشک بیماری تکثیر نمی شود.

وی اظهار کرد: بطور میانگین یک شترمرغ حدود 120 کیلوگرم وزن دارد که تنها 30 کیلوگرم از وزن این حیوان به گوشت اختصاص دارد و بقیه لاشه آن را پوست، پر، چربی و استخوان تشکیل می دهد که می توان از آن ها در عرصه تجارت فراوری کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه هر قطعه پوست یک شترمرغ ارزشی زیادی دارد، افزود: شترمرغ‌ بزرگ ‌ترین پرنده موجود در جهان است و تمام اندام های این حیوان دارای ارزش اقتصادی بالا است.

وی با بیان اینکه پرورش شترمرغ دیر زمانی نیست که در کشور آغاز شده است، گفت: اگر بتوانیم در این استان حرکتی صنعتی با مطالعات اولیه، طرح پرورش شتر مرغ را پیش بگیریم بطور قطع بسیاری از بیکاران جذب کار می شوند و رونق منطقه را شاهد خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه با تولید و توسعه شترمرغ می توان علاوه بر پاسخگویی به نیاز کشور، در زمنیه صادرات آن نیز اقدام کرد، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده میزان ارزآوری، سودآوری و اشتغالزایی این صنعت بالا است و در مقطع حساس کنونی که کشور با انواع تحریم ‌ها مواجه است و آمار جمعیت جوان بیکار در کشور نیز بالا است، پرورش شترمرغ می‌ تواند به صنعت و شکوفایی این بخش کمک کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید