Iranian Agriculture News Agency

الگوی تعالی سازمانی؛ یادگار "قاسمی" در فارس

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور جبران کمبود دانش مدیریتی که یکی از چالش‌های بزرگ کشور است، الگوی تعالی در این سازمان جاری سازی شده است

الگوی تعالی سازمانی؛ یادگار "قاسمی" در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی امروز دوشنبه دهم آذر ماه در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به اینکه با خلاقیت و نوآوری ارزش افزوده ایجاد می شود و بر اساس آموزه های مدل تعالی در پنج سال گذشته مدیران توانمندی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شکل گرفته اند، تصریح کرد: بر این اساس بخش کشاورزی به صورت سیستمی و همه جانبه تقویت شده و در این حوزه به همه منابع و ذی نفعان توجه ویژه شده است

وی؛ علاوه بر کمبود دانش مدیریتی، عدم تقویت بخش خصوصی را از دیگر چالش ها برشمرد و افزود: در سازمان جهاد کشاورزی اقدامات زیادی به منظور تقویت بخش خصوصی انجام شده، از جمله صدور مجوزها که به بخش خصوصی واگذار شده است.

قاسمی ابراز کرد: تجارب مدیریتی اینجانب در کتابی به عنوان "راهبردهایی برای بهبود" در دست تدوین است که به زودی منتشر می‌شود.

این مقام مسئول؛با اشاره به این که  توفیقات حاصل شده در بخش کشاورزی فارس را مرهون تلاش بهره برداران سخت کوش و تشکل های قدرتمند است ابراز کرد:  نیروی های انسانی فرهیخته ای که در این بخش فعال هستند اعم از کارشناسان، پژوهشگران و مسئولان همگی تلاش می کنند تا  کشاورزی فارس را به جایگاه رفیع برسانند.

او افزود: از ابتدای فعالیت خود به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با آسیب شناسی سعی در رفع دو چالش بزرگ بخش کشاورزی کردیم به نحوی که برای مورد اول؛که همانا علمی و مهندسی نبودن بخش کشاورزی است گام برداشتیم و  با  توجه ویژه‌ای که دولت  به بخش ترویج داشت،  مراکز جهاد کشاورزی با جذب ناظرین مزارع، به نیروی انسانی تجهیز شدند و با شکل گیری  نظام نوین ترویج،  کارشناسان مدیر پهنه در اقصی نقاط استان فارس به فعالیت مشغول گردیدند و هم اکنون ۶۰۸ پهنه وجود دارد که همگی سازماندهی شده اند برای اینکه بتوانند ارتباط موثرتر و بیشتری با کشاورزان داشته باشند تا از این طریق بتوانیم پاسخگوی مشکلات و چالش‌های بخش کشاورزی باشیم.

قاسمی گفت: در کنار مدیران پهنه، محققین معین، طرح های اقتصاد مقاومتی و طرح های تحقیقاتی در مزارع کشاورزان شکل گرفتند و نیز طرح یاوران تولید که اخیراً توسط وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته است که به منظور پاسخگویی به چالش های بخش کشاورزی بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: به منظور رفع کمبود فناوری اطلاعات در جهاد کشاورزی استان فارس دفتر فناوری های نوین شکل گرفت. و به عنوان تنها سازمانی است که اطلاعات و آمار را بر اساس سنجش از دور جمع‌آوری می شود..

قاسمی؛ چالش دوم را کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: ترزیق  ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع ارزان‌قیمت به بخش کشاورزی استان فارس، تقویت صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، رونق بیمه محصولات کشاورزی و اعطای تسهیلات مکانیزاسیون از جمله اقدامات صورت گرفته در رفع این چالش است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید