Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

آثار مثبت تلاش استان فارس برای ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این یکسال اخیر شاهد تلاش‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تیم همراهشان برای ایجاد زنجیره های ارزش بوده‌ایم که این اقدام آثار مثبتی هم داشته است.

آثار مثبت تلاش استان فارس برای ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شاهرخ شجری امروز دوشنبه دهم آذر ماه در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: وقتی زنجیره‌ها شکل بگیرند تقاضای مصرف کننده خارجی به صورت نظام‌مند به تولیدکننده منتقل می‌شود و تولیدکننده می‌داند چه محصولی و با چه کیفیتی برای صادرات تولید کند از این رو مصرف کننده خارجی تمایل دارد که قیمت بالاتری برای این محصول پرداخت کند.

به گفته وی؛ اقدامات صورت گرفته در سازمان جهاد کشاورزی باعث ارزآوری در بخش کشاورزی می‌شود و در نتیجه تقویت موئلفه‌های اقتصادی در این بخش را به دنبال دارد، همچنین جذابیت سرمایه‌گذاری برای صاحبان سرمایه افزایش خواهد یافت که این امر می‌تواند تحول اساسی برای کشاورزی ایجاد کند.

این مقام مسئول به موضوع اجرای طرح تعالی سازمانی به عنوان یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده،  یک دوره آموزشی را برای معاونین وزیر و روئسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها برگزار خواهیم کرد اما در حال حاضر به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه قاسمی عهده دار مدیریت شرکت مهندسی آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که بسیاری از طرح‌های کشور توسط این شرکت در گذشته اجرا می‌شده است، ابراز کرد: انتظار می‌رود او با تخصص و تلاش‌های مدیریتی که دارد بتواند شرکت مذکور را در آینده احیاء کند.

شجری با بیان اینکه پژمان نیز به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، افزود: او فردی دانشمند، پرتلاش و دلسوز است که باید شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار دهد و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده و تعاملات ستادی را به خوبی توسعه بخشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید