Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

رشد ٣٢ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

حذف معافیت مالیاتی منتفی شد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون از منتفی شدن موضوع حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی در نیمه اول امسال ۳۲ درصد رشد کرده است.

رشد ٣٢ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر از منتفی شدن بحث حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: این تصمیم از ابتدا نوعی کج سلیقگی بود که خوشبختانه اصلاح شد.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا به بخش کشاورزی یارانه می‌دهند و از آن حمایت می‌کنند. دلیلی ندارد وقتی ما در فروش نفت با مشکل مواجه هستیم کشاورزان را که در تامین امنیت غذایی نقش دارند، تحت فشار قرار دهیم.

قاسمی اضافه کرد: متاسفانه برخی با مطرح کردن این موارد نادرست، تولیدکنندگان را تحت فشار قرار می‌دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد صادرات بخش کشاورزی در ٦ ماهه امسال، گفت: علی رغم مشکلات تحریم و شیوع بیماری کرونا خوشبختانه هم در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و هم صادرات آبزیان با رشد مواجه بودیم و صادرات آبزیان در این مدت ٥٢ درصد رشد داشته و در بخش صادرات محصولات کشاورزی هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی با رشد مواجه بودیم در حالی که تراز تجاری سایر بخش‌ها منفی بوده است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: صادرات بخش کشاورزی در ٦ ماهه امسال از نظر وزنی ٢٦ درصد و از نظر ارزشی ٣٢ درصد رشد کرده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تولید میگو نیز افزود: فصل برداشت میگو به پایان رسیده و امسال حدود ٣٥ هزار تن میگو در کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این محصول در حال صادرات است، افزود: تولید میگو نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید