Iranian Agriculture News Agency

قیمت مرغ در استان بوشهر به ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت گوشت مرغ گرم تا هفته آینده متعادل شده و براساس ستاد تنظیم بازار با قیمت هرکیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

قیمت مرغ در استان بوشهر به ۲۰ هزار تومان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر محمد تقی منوچهری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعال بودن مرغداری‌های استان اظهار داشت: در استان بوشهر ۲۲۸ مرغداری فعال و توان جوجه‌‌ریزی مرغداری‌ها در هر ماه حدود دو میلیون قطعه جوجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از جوجه‌ریزی ۶.۶ میلیون قطعه‌ای در هر دوره در مرغداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام می‌شود که در هشت ماه گذشته به‌صورت متوسط ماهانه ۱.۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده است.

وی جوجه‌ریزی ۱.۹ میلیون قطعه‌ای در ماه آبان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پیش بینی تولید گوشت مرغ از هفت تا ۱۴ آذر ۸۹۲ تن است و از ۱۵ تا ۲۱ آذر این میزان به ۸۹۸ تن افزایش می‌یابد.

morgh

منوچهری از پیش بینی تولید و عرضه ۹۰۵ تن گوشت مرغ از ۲۲ تا ۲۸ آذر خبر داد و بیان کرد: پیش بینی تولید گوشت مرغ از ۲۹ آذر تا پنج دی ۸۰۰ تن شده است.

وی به قیمت گوشت مرغ در استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: قیمت گوشت مرغ زنده هر کیلوگرمی از امشب به ۱۷ هزار تومان و گوشت مرغ گرم به ۲۴ هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ تا هفته آینده متعادل می‌شود افزود: پیش بینی می‌شود تا یک هفته آینده بر اساس ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ زنده هر کیلوگرم به ۱۴ هزار تومان و گوشت مرغ گرم به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی بین مرغداری‌ها گفت: از ۳ تا ۶ آذر امسال ۴۸۰۰ تن ذرت و سویا شامل ۱۹۰۰ تن سویا و ۲۹۰۰ تن ذرت از طریق سامانه بازارگاه در اختیار مرغداری‌های استان بوشهر قرار گرفته است.

منوچهری با بیان اینکه نیاز مرغداری‌ها به نهاده‌های دامی تامین شده است افزود: کل خرید نهاده‌های دامی توسط واحدهای دامی و مرغداری‌های استان بوشهر در هشت ماه امسال ۵۶ هزار و ۶۰۰ تن به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در ۸ ماه امسال ۳۳ هزار و ۳۰۰ تن ذرت، ۱۸ هزار و ۵۷۰ تن سویا و ۴ هزار و ۸۳۰ تن جو در اختیار دامداری‌ها و مرغداری‌های استان بوشهر قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید