Iranian Agriculture News Agency

تخصیص نهاده‌ها منوط به هویت ‌گذاری دام‌ها است

تخصیص نهاده های یارانه دار دولت به دام‌ها بواسطه هویت دار کردن آنها امکان پذیر است.

تخصیص نهاده‌ها منوط به هویت ‌گذاری دام‌ها است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این خبر در نشست هماهنگی برنامه های در دست اجرا و پیش بینی اقدامات ضروری در حوزه تامین، توزیع و نظارت محصولات و نهاده های دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی گفت: تا کنون در مجموع79 درصد دام سبک و سنگین استان هویت گذاری شده اندکه از این تعداد 27883 راس دام سنگین و یک میلیون 727 هزار دام سبک بوده است.

جواد اسماعیلی با شاره به رصد و پایش نهاده ها گفت:بر اساس تفاهمنامه ای که با بسیج در خصوص رصد و پیش نهاده ها داشتیم از مدیران شهرستانها انتظار میرود همکاری لازم را با نیروهای بسیج برای انجام هر چه بهتر طرح داشته باشند.

وضعیت جوجه ریزی در استان بهبود یافته است

در ادامه این نشست معاون بهبود تولیدات دامی با اشاره به وضعیت جوجه ریزی گفت: از ابتدای ماه جاری یک میلیون و 270 هزار قطعه جوجه ریزی داشتیم. مجید جعفری افزود: امیدواریم نوسانات تولید مرغ بزودی و با به ثمر رسیدن این جوجه ها بهبود یابد.

وی اظهار داشت: مرغ آرین می‌تواند جایگزین مناسبی برای نژادهای خارجی باشد به سختی اجدادشان تامین می‌شود.

جعفری اذعان داشت: تمام مرغداریها که از جوجه های نژاد آرین استفاده کردند 100 درصد نهاده های تخصیص خود را دریافت نموده اندو بخشودگی هایی نیز به آنها تعلق گرفته است.وی افزود: تمام زنجیره های استان را موظف کردیم که از نژاد مرغ آرین استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان به دام مولد اشاره کرد و گفت: کشتار دام مولد بدون دلیل ممنوع است.

جعفری خاطر نشان کرد:میانگین درصد نهاده ها در استان را 51 درصد اعلام کرد از این رقم 61 درصد سویا ،47 درصد ذرت و 46 درصد جو را شامل می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید