Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :

قیمت کشمش براساس مرغوبیت و کیفیت تعیین شود‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قیمت کشمش باید براساس مرغوبیت و کیفیت آن تعیین شود‌.

قیمت کشمش براساس مرغوبیت و کیفیت تعیین شود‌

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش از باغداران که با حضور جمالی پور استاندار قزوین ، طهماسبی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، رجب رحمانی نماینده مردم شریف شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی ، قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار،  یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اجتماعات باغستان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان این مطلب افزود :  استان قزوین  دارای ۷۵ هزار باغ است، اعلام کرد:  ۳۲ هزار هکتار از این باغات انگور است و طبق برآوردهای صورت گرفته ۵۰ هزارتن آن تبدیل به کشمش می شود.

این مسئول تصریح کرد: ۲۹ درصد انگور تولیدی استان به صورت تازه خوری است و ۷۰ درصد آن به صورت کشمش و یک درصد باقی مانده تبدیل به شیره انگور و آبغوره خواهد شد‌.

خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : با برگزاری جلسات متعدد درصدد خرید کشمش  با قیمت مناسب ازسوی متولیان  خرید هستیم .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : با شرایط موجود در زمینه حل مشکل باغداران و تولیدکنندگان  کشمش  مقوله تنظیم  قیمت با عرضه و تقاضا و همچنبن ورود تعاون روستایی به عنوان مباشر درامر خرید توافقی محصول مواجه هستیم .

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی دستگاههای اجرایی کشمش باغداران استان با قیمت مناسب خریداری شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید