Iranian Agriculture News Agency

صدور "کشاورز کارت" در گناوه آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: به ‌منظور تامین بموقع منابع مالی مورد نیاز کشاورزان برای تهیه و خرید نهاده‌ها صدور "کشاورز کارت" ویژه ارایه تسهیلات به فعالان این عرصه در این شهرستان آغاز شده‎‌است.

صدور "کشاورز کارت" در گناوه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عباس تخم افشان مدیر جهاد کشاورزی گناوه، افزود: در اجرای تفاهم‌نامه امضا شده بین بانک کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی تا سقف ٢٠٠ میلیون ریال تسهیلات درقالب صدور کشاورز کارت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: صدور این کارت تنها برای خرید نهاده‌های کشاورزی شامل کود و سم و محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا است که برای کشاورزان شارژ و قابلیت استفاده در پایانه فروش کارگزاران مورد تائید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را دارد.

وی گفت: مبلغ تسهیلات به ازای هر هکتار کشت دیم ۱۰ میلیون ریال و آبی ۲۰ میلیون ریال تعیین شده‌است.

تخم افشان افزود: سود این تسهیلات ۱۲ درصد و مدت باز پرداخت یکساله است و سقف آن برای هر کشاورز تا  ٢٠٠ میلیون ریال پیش‌بینی شده‌است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه یادآورشد: در صورت موافقت بانک کشاورزی، تسهیلات مذکور با سود ۱۸ درصد قابل تمدید است.

وی ادامه داد: متقاضیان برای استفاده با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

تخم افشان از کشاورزان متقاضی ساکن در روستاهای بخش مرکزی خواست برای استفاده از این تسهیلات حمایتی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان  و در بندرریگ به مرکز جهادکشاورزی این بخش مراجعه کنند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: شرط اصلی پذیرش درخواست صدور کشاورز کارت کشاورزان ثبت مشخصات آنان در سامانه جامع پهنه‌بندی است.

وی یادآورشد: متقاضیان برای بهره‌مندی از این فرصت در  زمان حضور به جهادکشاورزی شهرستان، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارک اثبات مالکیت و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید