Iranian Agriculture News Agency

حسنی:

مبارزه با ملخ یکی از ارکان تشکیل سازمان حفظ نباتات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که مبارزه با آفت عمومی بر اساس قانون بر عهده دولت است گفت: یکی از ارکان اصلی تشکیل سازمان حفظ نباتات، دفتر کنترل ملخ است زیرا مبارزه با این آفت اهمیت بسیاری دارد که باید به آن توجه شود.

مبارزه با ملخ یکی از ارکان تشکیل سازمان حفظ نباتات

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محسن حسنی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد فنی مبارزه با ملخ که با حضور رئیس سازمان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ارکان اصلی تشکیل سازمان حفظ نباتات، دفتر کنترل ملخ است زیرا مبارزه با این آفت اهمیت بسیاری دارد که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات عمومی بر اساس قانون بر عهده دولت است، افزود: لیست آفات عمومی شامل دو بخش جوندگان از جمله موش و ۱۱ گونه ملخ است و این لیست به عنوان یکی از ارکان رسمی دولت هر ساله به تصویب مجلس نیز می رسد تا بتوان با این آفات مبارزه کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: از این ۱۱ گونه ملخ در لیست آفات عمومی، ۴گونه ملخ در خوزستان وجود دارد که با آن ها مبارزه می‌کنیم.

حسنی عنوان کرد: به جز ملخ ایتالیایی، خوزستان سابقه مبارزه با ملخ پیشانی سفید مراکشی و آسیایی و دریایی را نیز دارد. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر دستورالعمل مبارزه با ملخ بالغ به یک ملخ در یک متر مربع رسیده است و باید بر اساس آن عمل شود.

حسنی ادامه داد: هر دسته از ملخ ها میتواند تا ۵۰ میلیون ملخ با خود به همراه داشته باشد و هر ملخ می تواند در روز به اندازه وزن خود یعنی حدود ۲ گرم تغذیه کند و با توجه به این تعداد خسارات بسیار سنگینی به مزارع وارد خواهد شد.

وی گفت: ملخ اکنون از فاز انفرادی خارج شده و بر اساس این مساله از سال ۹۷  پیش بینی کردیم که حدود ۲ تا ۵ سال با این آفت درگیر خواهیم بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: امسال باید حساسیت بیشتر از سال گذشته باشد زیرا سال گذشته ملخ ها در خوزستان بالغ بودند و شکم های آن‌ها پر از تخم بود اما اکنون ملخ‌ها نابالغ هستند و توانایی تغذیه بسیاری دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید