Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

اجازه ورود ملخ‌ها به آسمان خوزستان را نخواهیم داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت مبارزه با ملخ در استان اظهار کرد: شهرستان‌های جنوبی استان خط مقدم مبارزه با ملخ هستند و با مبارزه موثر و بهنگام از شکسته شدن این خط مقدم جلوگیری خواهیم کرد.

اجازه ورود ملخ‌ها به آسمان خوزستان را نخواهیم داد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد فنی مبارزه با ملخ ضمن اشاره به کشت کلزا، طرح گندم بنیان، مدیریت و تامین بذر و بیمه کشاورزی در استان به عنوان اولویت های مهم سازمان گفت: در حال حاضر نیز مبارزه اصولی، موثر و بهنگام با ملخ صحرایی یکی از چالش‌های مهم برای حفظ امنیت غذایی استان و کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: شهرستانهای استان خط مقدم مبارزه با ملخ هستند و باید بامبارزه موثر و بهنگام از شکسته شدن این خط مقدم جلوگیری شود.

امیری زاده در ادامه بر تعمیر و بازسازی ادوات و تجهیزات برای مبارزه با ملخ در استان تاکید و تصریح کرد: همانگونه که در سنوات گذشته اجازه ندادیم دسترنج مردم که بخش مهمی از امنیت غذایی کشور و استان است دستخوش خسارت شود، امسال نیز با همان حساسیت و هوشیاری تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری از محصول کشاورزان سخت کوش به کار خواهیم بست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر حضور تیمهای عملیاتی و پایش در تمامی شهرستانها تاکید و عنوان کرد: باید عملیات رصد، پایش و مبارزه به خصوص در شهرستانهای جنوبی که خط مقدم مبارزه هستند با سرعت و دقت بالا انجام شود.

وی با بیان این مطلب که اجازه نخواهیم داد ملخی در آسمان استان ظاهر شود گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود از جمله هواپیما، سمپاشها، پهپاد و تیم های رصد و پایش، بهره برداران، صیادان و ... در جهت مبارزه با ملخ صحرایی در استان استفاده شود.

امیری زاده با بیان این مطلب که این مسئله برای استان بسیار حیثیتی و مهم است بیان داشت: کوتاهی کردن در این زمینه به امنیت غذایی کشور و استان آسیب جدی وارد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: تمامی دستگاههای مرتبط ذیربط از جمله منابع طبیعی، مدیریت بحران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شرکت توسعه نیشکر استان با در اختیار قرار دادن امکانات و اعتبارات لازم همچون گذشته یاریگر این سازمان در جهت مبارزه بهتر با این آفت باشند. 

وی در خاتمه بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و با توجه به رشد کمی و کیفی کشت های پاییزه،امیدواریم بتوانیم با آمادگی صد در صد و رصد، پایش و مبارزه اصولی و بهنگام گامی بلند در جهت تحقق شعار جهش تولید و عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید