Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه هفت هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: برای افزایش بیشتر محصولات گلخانه ای، سطح مجتمع‌های تولید گلخانه‌ای در کردستان به ۵۱ هکتار می‌رسد.

تولید سالانه هفت هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در کردستان
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام این خبر گفت: سطح مفید مجتمع‌های گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی در این استان با تحقق طرح‌های در حال اجرا به ۵۱ هکتار می‌رسد.

محمدفرید سپری، افزود: هم اکنون ۹.۲ هکتار از این میزان در قالب پنج مجتمع با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده و در آن‌ها ۴۰۵ نفر به صورت مستقیم جذب و مشغول کار هستند.

سپری گفت: ۲ مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بیجار و صادق آباد دهگلان به مساحت مفید ۲۱ هکتار در قالب ۴۳ واحد با اشتغالزایی ۲۱۵ نفر در حال احداث است که پس از اتمام و بهره‌برداری سالیانه ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصول در آن‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مجتمع گلخانه صادق آباد تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای این طرح در زمان سفر پر خیر برکت رهبر معظم انقلاب (سال ۸۸)، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت آماده سازی زیرساخت‌ها اختصاص یافته بود.

وی یادآور شد: احداث یک مجتمع به مساحت ۱۹.۸ هکتار در شهرستان قروه نیز در دست برنامه ریزی است که مطالعات و طراحی آن تمام شده و در مرحله معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات ۲۶۰ میلیارد تومانی است.

سپری تأکید کرد: در این طرح نیز هر سال هفت هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات کشاورزی گلخانه‌ای تولید و روانه بازار می‌شود و ۳۷۴ نفر به صورت مشتقیم مشغول بکار خواهند شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید