Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

کمیته نظارت بر عرضه مرغ مرغدار ها به کشتارگاه، تشکیل میشود

کمیته نظارت بر عرضه مرغ مرغداری ها به کشتارگاه با حضور جهادکشاورزی، صنعت معدن تجارت، دامپزشکی و نماینده دادستان در هر شهرستان تشکیل می شود و مرغدارانی که از عرضه مرغ با قیمت مصوب به داخل استان خودداری کنند به مراجع قضایی معرفی میشوند.

کمیته نظارت بر عرضه مرغ مرغدار ها به کشتارگاه، تشکیل  میشود

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری در  جلسه تنظیم بازار گوشت مرغ امروز جمعه 7 آذر 99 که با حضور  رئیس سازمان صنعت معدن تجارت، مدیرکل امور اقتصادی استانداری و مدیران دستگاههای وابسته و پیوسته جهادکشاورزی در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد:  کمیته نظارت بر عرضه مرغ مرغداری ها به کشتارگاه با حضور جهادکشاورزی، صنعت معدن تجارت، دامپزشکی و نماینده دادستان در هر شهرستان تشکیل می شود و مرغدارانی که از عرضه مرغ با قیمت مصوب به داخل استان خودداری کنند  به مراجع قضایی معرفی میشوند.

وی افزود : بر اساس اطلاعات ثبت شده واحدهای مرغداری در سامانه‌های سماصط و دامپزشکی هر شهرستان، آن دسته از واحدهای مرغداری که به سن و وزن کشتار رسیده اند، کاملاً مشخص شده تابرای عرضه به بازار آماده شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : واحدهای مرغداری آماده کشتار، بایستی نسبت به ارسال مرغ تولیدی به کشتارگاه با نظر کمیته مزبور، اقدام کنند.

وی تاکید کرد : با توجه به ممنوع بودن خروج مرغ از استان ، ضروری است بر اساس گواهی حمل دامپزشکی، واحدهای مرغداری آماده کشتار نسبت به تحویل مرغ تولیدی حداکثر تا 72 ساعت (مهلت انقضای گواهی حمل دامپزشکی) اقدامات لازم را به عمل آورند.

سپری یادآور شد: به صورت روزانه لیست واحدهای مرغداری آماده تحویل به کشتارگاه، مشخص و در صورت خودداری مرغدار از تحویل، نسبت به ارجاع مرغدار خاطی به تعزیرات حکومتی اقدام می شود.

وی با تاکید براینکه کشتارگاه های استان موظف هستند روزانه میزان مرغ زنده کشتاری را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، اداره صمت و مدیریت توسعه بازرگانی سازمان اعلام نماینداظهار کرد:  به منظور حمایت از واحدهای مرغداری لازم است مدیران محترم شهرستان لیست واحدهای مرغداری که همکاری کامل را دارند تهیه و به سازمان اعلام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید