Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 1500میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت در آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از کلیه گندمکاران در سراسر استان خواست جهت اخذ کشاورزکارت بابت خرید کود شیمیایی از کارگزاریهای شهرستان با معرفی مدیریت‌های جهادکشاورزی به شعبات بانک کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

اختصاص 1500میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از کلیه گندمکاران در سراسر استان خواست جهت اخذ کشاورزکارت بابت خرید کود شیمیایی از کارگزاریهای شهرستان با معرفی مدیریت‌های جهادکشاورزی به شعبات بانک کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه و ضمن تشکیل پرونده نسبت به اخذ تسهیلات بانکی سرمایه در گردش کشت پاییزه در قالب کشاورز کارت اقدام کنند.

 فیروز باقرزاده در جلسه بررسی نحوه ارائه کشاورز کارت به گندم کاران گفت: در قالب کشاورز کارت بین ۲ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار گندمکاران قرار می‌گیرد تا بتوانند نسبت به خرید کود از مراکزی که توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها اطلاع رسانی خواهد شد اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در  سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان در تامین نهاده‌ها طرح «کشاورز کارت» را با همکاری بانک کشاورزی اجرا می‌کند که در حال حاضر 1500 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات کشاورز کارت در سطح استان و در بین 21 شهرستان براساس سطح زیر کشت و تولید توزیع شده است.

باقرزاده با بیان اینکه کشاورزان پس از فروش محصول خود با بانک عامل تسویه خواهند کرد، گفت: همه شعب بانک کشاورزی در صدور و تحویل کشاورز کارت آماده همکاری با کشاورزان معرفی شده هستند.

وی در پایان در خصوص دغدغه کشاورزان و بدهی به بانک کشاورزی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بدهی کشاورزان به بانک در زمان اعطای تسهیلات در قالب کشاورز کارت محاسبه نشده و این کارت صرفاً جهت خرید  کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید