Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سطح مجتمع‌های تولید گلخانه‌ای در کردستان به ۵۱ هکتار می‌رسد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سطح مفید مجتمع‌های گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی در این استان با تحقق طرح‌های در حال اجرا به ۵۱ هکتار می‌رسد.

سطح مجتمع‌های تولید گلخانه‌ای در کردستان به ۵۱ هکتار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری، اظهار داشت: هم اکنون ۹.۲ هکتار از این میزان در قالب پنج مجتمع با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۰۰ تن به بهره‌برداری رسیده و در آنها ۴۰۵ نفر به صورت مستقیم جذب و مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: ۲ مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بیجار و صادق آباد دهگلان به مساحت مفید ۲۱  هکتار در قالب ۴۳ واحد با اشتغالزایی ۲۱۵ نفر در حال احداث است که پس از اتمام و بهره‌برداری سالیانه ۲ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصول در آنها تولید و روانه بازار می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مجتمع گلخانه صادق آباد تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای این طرح در زمان سفر پر خیر برکت رهبر معظم انقلاب(سال ۸۸)، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت آماده سازی زیرساخت‌ها اختصاص یافته بود.

وی یادآور شد: احداث یک مجتمع به مساحت ۱۹.۸ هکتار در شهرستان قروه نیز در دست برنامه ریزی است که مطالعات و طراحی آن تمام شده و در مرحله معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات ۲۶۰ میلیارد تومانی است.

سپری تاکید کرد: در این طرح نیز هر سال هفت هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات کشاورزی گلخانه‌ای تولید و روانه بازار می‌شود و ۳۷۴ نفر به صورت مشتقیم مشغول بکار خواهند شد.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن در سال برساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید