Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان

قیمت مرغ در کردستان به ۲۲ هزار تومان کاهش می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مهرماه امسال 103 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که با ورود این تعداد به چرخه عرضه، قیمت مرغ به 20 تا 22 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت مرغ در کردستان به ۲۲ هزار تومان کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری، در ستاد تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی این مدت اقدامات خوبی در زمینه نظارت بر بازار و تامین کالاهای اساسی در استان انجام شده است.

وی افزود: مشکلات ارزی موجب افزایش قیمت نهاده‌های دامی و در نهایت، افزایش قیمت مرغ شده است که این موضوع متاثر از تحریم‌های خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: وابستگی تولید مرغ به واردات نهاده‌های دامی موجب نوسانات قیمت مرغ شده است.

وی یادآوری کرد: میزان جوجه‌ریزی در کشور 82 میلیون قطعه بوده در حالیکه نیاز کشور بیش از 100 هزار میلیون قطعه است که این تفاوت در مشکلات تامین نهادهای دامی است.

وی تصریح کرد: جوجه‌ریزی در کردستان نسبت به سهم مشخص کشوری در ماه‌های اخیر بیشتر بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: مهرماه امسال 103 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که ورود این تعداد به چرخه عرضه، قیمت مرغ را به 20 تا 22 هزار تومان کاهش خواهد داد.

وی اظهار داشت: تعدیل قیمت مرغ نیاز به همکاری همه بخش‌ها دارد قیمت باید به شکلی باشد که رعایت حال مردم در آن لحاظ شود.

وی اذعان کرد: وقتی نهاده و امکانات در اختیار مرغداری‌های قرار می‌گیرد آنها نیز باید همکاری داشته باشند و متناسب با حمایت‌های دولتی و قیمت نهاده‌هایی که به صورت آزاد تامین می‌شود یک قیمت مشخص برای عرضه مرغ تعیین شود.

وی تصریح کرد: این مقطع کوتاه خواهد بود و زیاد طول نمی‌کشد به زودی شاهد کاهش قیمت در عرضه مرغ گرم خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: سهمیه توزیع 160 تنی مرغ منجمد در هفته جاری به استان داده شد که بخشی از آن در حال توزیع شده و بخشی دیگری در حال حمل به استان است.

جعفری اضافه کرد:در تعیین قیمت مرغ در سطح کشور اختلاف نظرهایی وجود دارد و مرغ با قیمت های متفاوتی در استان ها در عرضه می شود.

وی افزود: مرغ تولید شده استان کردستان به 12 استان کشور صادر می شود در شرایط فعلی به منظور تنظیم بازار و تامین نیاز داخلی از خروج مرغ از استان جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید