Iranian Agriculture News Agency

برداشت سالانه بیش از 14 هزار تن گیاه دارویی از اراضی استان کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان کرمان 7334 هکتار است که سالانه 14450 تن انواع گیاه داروئی برداشت می‌شود.

برداشت سالانه بیش از 14 هزار تن گیاه دارویی از اراضی استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، لطفعلی زاده سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: عمده محصولات گیاهان دارویی گل محمدی، زعفران و ترخون است، همچنین سایر گیاهان دارویی نظیر آلوئه‌ورا، نعناع فلفلی، زیره سبز، آویشن باغی، نعناع و اسطوخودوس نیز کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی در مقایسه با سایر محصولات باغی جز محصولات با نیاز آبی کم می باشد، خاطرنشان کرد: از آنجا که گیاهان دارویی دارای بازار پسندی خوبی هستند و برخی از آن ها نظیر زعفران و گل محمدی از جمله محصولات صادراتی می باشند، به همین دلیل درآمد زایی خوبی برای کشاورزان دارند.

لطفعلی زاده اظهارداشت: با تدوین برنامه 5 ساله  جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم و توسعه گیاهان دارویی و با همکاری مدیریت ترویج و آموزش کشاورزی در سال 98 تعداد 52 کلاس آموزشی با عملکرد 4140 نفر در روز تشکیل شده است.

وی ابراز داشت: کشاورزان استقبال خوبی از کاشت گیاهان دارویی دارند و امکان پرداخت تسهیلات مورد نیاز جهت کاشت گیاهان دارویی مهیا است.

لطفعلی زاده در پایان اذعان داشت: از جمله برنامه های این مدیریت جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم وکاشت گیاهان دارویی براساس استعداد هر منطقه در استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید