Iranian Agriculture News Agency

۱۰۰ هزار راس دام عشایر خراسان شمالی علیه تب برفکی واکسینه شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ هزار راس دام عشایر استان امسال در دو دور از انجام طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند.

۱۰۰ هزار راس دام عشایر خراسان شمالی علیه تب برفکی واکسینه شد

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان خراسان شمالی، حمید رمضانی افزود: امسال میزان پوشش طرح واکسیناسیون دام عشایر علیه بیماری تب برفکی به علت استقبال نکردن دامداران کاهش داشته است.

وی افزود: مشکلی در تامین واکسن تب برفکی وجود ندارد، اما با توجه به اینکه این بیماری در گله ها کاهش داشته، حساسیت عشایر از مایه کوبی کمتر شده است.

وی با بیان اینکه قرار است مایه کوبی دام علیه بیماری تب برفکی، بهادار انجام شود گفت: ۱۰۰ هزار دوز واکسن تب برفکی به صورت رایگان در اختیار دامداران عشایر قرار گرفت اما رویکرد است که بخشی از این هزینه ها به وسیله دامدار تامین شود و این تولیدکنندگان در تامین هزینه های پیشگیری مشارکت کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رویکرد ما این است که واکسیناسیون، به صورت بهادار انجام شود و امید می رود این امر در میان دامداران نهادینه شود.

وی درباره  واکسیناسیون دام سنگین گفت: واکسیناسیون دام سنگین علیه تب برفکی از نیمه آذرماه و با پایان طرح محدودی های کرونایی، آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل، استقبال دامداران از مایه کوبی دام سنگین علیه بیماری تب برفکی خوب بود گفت: در دور قبل از ۶۰ هزار راس دام سنگین استان، حدود ۵۳ هزار راس زیر پوشش قرار گرفت و امسال هم پیش بنیی می شود همین میزان زیر پوشش قرار گیرد.

رمضانی افزود: این واکسیناسیون به صورت بهادار انجام می شود، هزینه تامین واکسن بر عهده دامدار است اما هزینه تزریق از محل اعتبارات استان تامین می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: کانونی از بیماری تب برفکی در استان وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید