Iranian Agriculture News Agency

مهاجر خبر داد:

تحویل 28هزار تن بذر فرآوری شده به کشاورزان گلستانی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: براساس پیش بینی ۳۶ هزار تن بذر نگهداری کردیم و خوشبختانه ۲۸ هزار تن فرآوری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و ۸ هزار تن باقیمانده نیز آماده ی انجام مراحل فرآوری است.

تحویل 28هزار تن بذر فرآوری شده به کشاورزان گلستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۴ آذر ٩٩ در برنامه ی زنده ی تلویزیونی «گفتمان» سیمای مرکز گلستان به اتفاق علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز استان حضور یافت.

در این برنامه که به موضوع مشکلات کشاورزان در خصوص تهیه بذر و کود در کشت پاییزه اختصاص داشت؛ رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت:طبق برنامهی کشت سالانه که از سوی وزارت جهادکشاورزی ابلاغ شد امسال باید ۳۵۵ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم برود و بذر مورد نیاز برای این میزان حدود ۷۳ هزار تن است.

 وی افزود: امسال براساس پیش بینی ۳۶ هزار تن بذر نگهداری کردیم و خوشبختانه ۲۸ هزار تن فرآوری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و ۸ هزار تن باقیمانده نیز آماده ی انجام مراحل فرآوری است.

 مهاجر  در ادامه گفت: کشاورزان عزیز استان مطمئن باشند که در مدت زمان باقیمانده برای کشت قطعا بذر مورد نیاز را دریافت خواهند کرد، ۱۶۵ هزار هکتار تا این لحظه کشت شده و مابقی نیز با تامین بذر کشت خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه سخنانش گفت: امسال توانستیم کشاورز کارت را عملیاتی کنیم کشاورزان عزیز می توانند به ازای هر هکتار ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد از صندوق توسعه بانک کشاورزی دریافت  کنند.

وی افزود: کشاورزان عزیز با این کارت می توانند کود و بذر خریداری کنند و در کارگزاری ها هزینه کنند و در جای دیگر قابل هزینه کردن نیست.

در این برنامه علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز استان که در برنامه حضور داشت گفت:میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بسیار کم است و بیشتر مشکلات ما در بخش کشاورزی در همین بخش است. اگر سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و یارانه های تولید افزایش یابد  بسیاری از  مشکلات ما در این بخش حل خواهد شد.

وی در ادامه از مجمع نمایندگان استان خواست تا از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی حمایت کنند.

در این برنامه همچنین رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول و عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی که مهمان تلفنی برنامه بود با تاکید بر اینکه بهترین و با کیفیت ترین گندم کشور در استان گلستان تولید می شود گفت:دغدغه ی همه ی نمایندگان استان و استاندار گلستان در سال جهش تولید این است که بتوانیم به مردم و بخصوص به کشاورزان عزیز کمک و از آنها حمایت کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید