Iranian Agriculture News Agency

بذرهای بلوط در قالب طرح جنگل‌کاری و توسعه جنگل سبز شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: کاشت بذرهای بلوط در قالب طرح جنگل‌کاری و توسعه جنگل با سطح 148 هکتار از اعتبارات صندوق توسعه ملی شهرستان مهدی‌شهر انجام شد.

بذرهای بلوط در قالب طرح جنگل‌کاری و توسعه جنگل سبز شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس از سبز شدن اکثر بذرهای بلوط کاشت شده در قالب طرح جنگل‌کاری و توسعه جنگل (احیای و غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه) در منطقه بند پشت اوپرت که طرح خروج دام اجرا شده است خبر داد.

وی عنوان کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حوضه‌های آسوران – جاشلوبار، چاشم، هیکوه نهال‌کاری غیر مثمر با 88 هکتار تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر افزود: طرح سبز شدن بذرهای بلوط در قالب طرح جنگل‌کاری و توسعه جنگل از محل صندوق توسعه ملی سال گذشته و در سطح 60 هکتار با کاشت بذر بلوط بومی منطقه با مشارکت تشکل مردمی گت بزنگاه هیکوه بر اساس بند ب ماده 29 احکام دائمی کشور اجرا شده است و در حال حاضر 10 هکتار با مشارکت تشکل مردمی گت بزنگاه هیکوه از تعهدات امسال در حال اجرا است.

عبدوس افزود: کشت بذر بلوط در کنار گونه‌های بوته‌ای، درختچه‌ای و درختی که اصطلاحاً گونه پرستار نامیده می‌شوند، یک روش مرسوم و موفق بذرکاری به شمار رفته و به کشت به شیوه پرستاری معروف است.

وی خاطرنشان کرد: این شیوه به‌ویژه برای گونه‌های کند رشد بسیار موفق بوده و به‌این‌ترتیب گونه پرستار شرایط مساعد (رطوبت خاک، ایجاد سایه‌انداز و سایر حمایت‌ها) را برای بذر و نونهال آینده فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید