Iranian Agriculture News Agency

حق آبه برای همه کشاورزان سیستانی در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت : به منظور تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی بوده، سهم آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

حق آبه برای همه کشاورزان سیستانی در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمد علی نیکبخت اظهارکرد: حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده در سطح سه هزار متر مربع است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام  شده ١٠ هزار بهره بردار سیستانی با ۶۵ هزار نفر کشاورز از طرح ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان بهره مند خواهندشد.

نیکبخت تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران طرح، طبق برنامه کار تحویل آب به کشاورزان در محل حوضچه های پنج هکتاری همچنان ادامه داشته و با رفع نواقص سرعت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

وی با تقدیر از همکاری کشاورزان افزود: تمام پیمانکاران با نهایت دقت تمامی مسیرهای انتقال آب را کنترل تا حداکثر رضایت مندی بهره برداران فراهم گردد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون قریب به ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و روند این کار کماکان ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید