Iranian Agriculture News Agency

۹۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در کردستان توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان گفت: امسال در راستای تعدیل قیمت مرغ و ایجاد تعادل در بازار، تاکنون ۹۰۰ تن مرغ منجمد در این استان توزیع شده است.

۹۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در کردستان توزیع شد
 

به گزارشخبرنگار ایانا در استان کردستان، فرزاد معاونی مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مرغ، توزیع این فرآورده پر مصرف به صورت منجمد در دستور کار قرار گرفت و چندین نوبت توزیع شد.

وی اضافه کرد: مجوز توزیع ۳۱۰ تن گوشت منجمد مرغ نیز اخذ شده و قرار است با نرخ هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان در مناطق مختلف و شهرهای این استان توزیع شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان افزود: برنامه ریزی شده در هر روز ۲۰ تن از این فرآورده منجمد عمدتا در مناطق حاشیه شهرها و نقاط روستایی استان توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
وی یادآور شد: علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه تعاون روستایی، بیش از ۲۰ واحد صنفی نیز در نقاط مختلف استان برای توزیع این محصول اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این ارتباط گفت: کاهش ۱۶ درصدی جوجه ریزی در مهر ماه بدلیل کمبود نهاده‌های طیور در کشور موجب افزایش قیمت مرغ در حال حاضر شده است.
شهریار حنیفی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان اقدام به افزایش جوجه ریزی کرده‌اند، افزود: مرغداری های فعال کردستان در این ماه حدود ۳۰۰ هزار قطعه بیشتر از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سهمیه خود جوجه ریزی کردند.
وی با اشاره به اینکه اکنون هر کیلوگرم مرغ کشتار روز بیش از ۳۰ هزار تومان در بازار کردستان عرضه می‌شود، یادآور شد: محصول تولیدی این جوجه ریزی ها هفته آینده وارد بازار می‌شود و انتظار می‌رود این افزایش عرضه عاملی بر کاهش محسوب قیمت مرغ باشد.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید