Iranian Agriculture News Agency

تولید 60 هزارتن محصول گواهی شده در فارس

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حال حاضر حدود 60 هزار تن محصول گواهی شده و کد دار در این استان تولید می شود که رویداد بسیار بزرگی است.

تولید 60 هزارتن محصول گواهی شده در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی غیاثی در نشستی که به منظور پیگیری اجرای طرح تولید و توزیع محصولات زراعی و باغی گواهی شده و کنترل قیمت این محصولات در بازار برگزار شد، ابراز کرد: در  دو سال اخیر در  طرح ارتقای سلامت و امنیت غذایی در هشت محصول اصلی شامل پیاز، سیب زمینی، خیار گلخانه ای و خیار مزرعه ای، گوجه فرنگی مزرعه ای، گوجه فرنگی گلخانه ای، پرتقال، سیب درختی و هفت محصول متمم شامل برنج، سبزیجات برگی، هویج، کاهو، خربزه، هندوانه و نارنگی اقدامات موثری صورت گرفته است.

به گفته وی؛ حدود 2800 نفر از نیروهای متخصص و بهره برداران بخش کشاورزی در زمینه تولید محصول گواهی شده و استاندارد آموزش داده شدند و  55 نیروی کنترل کیفی در استان مستقر شده است.

غیاثی با بیان اینکه 155 نفر دیگر هم در مسیر فرآیند اخذ گواهی استاندارد ملی هستند و به زودی آنها هم به سامانه ملی پیوند خواهند خورد، افزود: بالغ بر 370 گواهی استاندارد استانی و ملی برای محصولات کشاورزی فارس صادر شده است.

 رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه 28 نوع محصول در استان فارس مسیر استانداردسازی را پیمودند، اظهار کرد: در تولید مشکلی نداریم و عمده مشکل در عرضه است که شورای شهر در این مسیر حرکت های خوبی انجام داده و امیدواریم در آینده نزدیک سفره خانوار را از این محصولات پر کنیم.

اختصاص 22 بازارچه به عرضه محصول گواهی شده

در ادامه این نشست عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت:  شهرداران مناطق ۱۱ گانه، هر منطقه حداقل دو بازارچه و در نهایت ۲۲ بازارچه به عرضه محصولات گواهی شده اختصاص داده اند.

علی ناصری افزود: هر منطقه زودتر به این مهم بپردازد امتیازات خاصی را برای شهردار آن منطقه قائل خواهیم شد.

به گفته وی؛ در تفاهم‌نامه مقرر شده که در ابتدا 15 محصول گواهی شده و استاندارد کار کنیم و در صورتی که روند کار خوب پیش رفت ادامه دار شود.

ناصری اظهار کرد: در تفاهم نامه وظایف همه دستگاه های ذی ربط مشخص است و اگر سازمانی و اداره ای در اجرایی شدن کار، به تعهدات خود  به خوبی عمل نکند باید پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید