Iranian Agriculture News Agency

افزایش 15تنی تولید عسل در شهرستان دماوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از برداشت 645 تن عسل از 66 هزار کلنی خبر داد و گفت: با فعال سازی مجدد تعاونی زنبورداران تولید عسل شهرستان افزایش یافت.

افزایش 15تنی تولید عسل در شهرستان دماوند

به گزارش ایانا در استان تهران، اردلانی با اعلام این خبر گفت: زنبورداران شهرستان دماوند امسال حدود 645 تن عسل از 66981 کندو برداشت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: شمار فعالان بخش زنبورداری در شهرستان  دماوند حدود 428 نفر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: باتوجه به کیفیت و مرغوبیت عسل تولیدی منطقه دماوند، عسل دماوند به عنوان یکی از برندهای مطرح درسطح کشور بوده است.

اردلانی از افرایش زنبورستان ها در این شهرستان خبر داد وگفت: با پیگیری وتشکیل کمیته استعدادیابی زنبورعسل درسطح شهرستان وفعال سازی مجدد تعاونی زنبورداران این شهرستان تعداد زنبورستان ها از 407 به 428 زنبورستان افزایش یافت.

وی ادامه داد: هم چنین تعداد کلونی ها از 65 هزار و 268 کلونی شمارش شده درسال گذشته به 66 هزار و981 کلنی درسال جاری افزایش یافته که این امر افزایش تولید عسل در شهرستان دماوند را از 630 تن به 645 تن ارتقا داده است

اردلانی خاطرنشان کرد: باتوجه به موقعیت مکانی وکیفیت گل وگیاهان وحشی موجود درمنطقه، هرساله به میزان کیفیت، برداشت و تولید عسل در شهرستان دماوند افزوده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید