Iranian Agriculture News Agency

در افتتاحیه برنامه آموزشی "تربیت نیروی کار ماهر گلخانه در 9استان کشور" اعلام شد:

تولید سالانه ۸۰۰هزارتن محصولات مرغوب گلخانه ای در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از تولید سالانه ۸۰۰هزارتن محصولات مرغوب گلخانه ای در استان تهران و صادرات بخش عمده ای از این محصولات خبر داد.

تولید سالانه ۸۰۰هزارتن محصولات مرغوب گلخانه ای در استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در مراسم افتتاح همزمان برنامه آموزشی " تربیت نیروی کار ماهر گلخانه در 9 استان کشور با تاکید بر مهارت افزایی و ایجاد اشتغال" که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و روسای جهاد کشاورزی 9 استان مجری این طرح برگزار شد، گفت: استان تهران به عنوان سردم دار توسعه کشت های گلخانه ای در کشور جزو یکی از استان های انتخاب شده برای اجرای پایلوت طرح است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان تهران در توسعه گلخانه ها در سطح کشور افزود: از بدو تاسیس گلخانه در استان تهران تا سال 93 میزان 2600هکتار گلخانه ایجاد شده است که در 5 سال اخیر به 4هزارهکتار سطح گلخانه های استان افزایش یافته است که به طور میانگین عملکرد 1.3 هکتار را در اختیار داریم.

ذوالفقاری اضافه کرد: بیش از 3124نفر بهره بردار در بخش گلخانه استان تهران قعالیت دارند که در این بین گلخانه دارانی در سطح استان داریم که به تنهایی 120هکتار گلخانه را مدیریت می کنند و با استفاده از تکنولوژی های روز و تولید محصولات مرغوب علی رغم تحریم و کرونا، به صادرات محصولات خود نیز مشغول هستند.

وی از تولید سالانه بالغ بر 800هزارتن محصولات گلخانه ای درجه یک در استان تهران خبر داد و افزود: بخش قابل توجهی از این تولیدات به واسطه نزدیکی به فرودگاه به سایر کشورها صادر می شود.

ذوالفقاری در این جلسه با اشاره به رویکرد دولت و وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت های گلخانه ای با هدف افزایش بهره وری از منابع آب وخاک کشاورزی و افزایش سطح گلخانه ها گفت: یکی ازمهمترین الزامات توسعه گلخانه ها، تامین نیروی ماهر گلخانه ای است که لیست 530نفر از گلخانه داران پس از احصای رئوس دروس با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و نیز اتحادیه گل و گیاه استان تهران تحت آموزش قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 325 نفر گلخانه داران قدیمی شاغل در واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی و 208نفر از کسانی که در مرحله دریافت پروانه و اجرای کار هستند، شناسایی شده اند.

گفتنی است استان تهران در کنار استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، جنوب کرمان، خراسان رضوی، فارس، لرستان، مرکزی و یزد به عنوان پایلوت اجرای برنامه آموزشی " تربیت نیروی کار ماهر گلخانه در 9 استان کشور با تاکید بر مهارت افزایی و ایجاد اشتغال" توسط وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید