Iranian Agriculture News Agency

بازرگان اعلام کرد:

پرورش نیروی کارآمد و کارآفرین اولویت وزارت جهاد کشاورزی

رئیس سازمان تحققات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پرورش نیروهای کارآمد و کارآفرین از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

پرورش نیروی کارآمد و کارآفرین اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح همزمان برنامه آموزشی نیروی ماهر گلخانه در ۹ استان کشور که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: در گذشته شاهد آن بوده‌ایم که در بسیاری از طرح‌ها با صرف هزینه‌های گزاف به دلیل کم توجهی به آموزش و تربیت نیروی کار ماهر به هدف مورد نظر نرسیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه آموزش علمی-کاربردی در بخش کشاورزی به وزارت علوم تحقیقات و آموزش واگذار شده است، پرورش نیروی کارآمد و کارآفرین را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و یادآور شد: ظرفیت‌های آموزش در زراعت، دامپروری، باغبانی و سایر حوزه‌های وزارت جهاد کشاورزی فراهم است و با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای کشور، نیروی ماهر که به‌شدت مورد نیاز است را تربیت خواهیم کرد.

بازرگان تصریح کرد: نیازمند ارتقا و بهره‌وری منابع و افزایش تولید با نیروی کار ماهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال اخیر موضوع سلامت محصولات کشاورزی نیز مورد توجه قرار گرفته و باید برای سلامت محصور کردن محصولات کشاورزی،  آموزش‌ها افزایش یابد.

 وی بیان کرد: محدودیت‌های تولید و فرسودگی در منابع آب‌وخاک در حال حاضر از اهمیت زیادی در ادبیات جهانی برخوردار است و سایر کشورها در بعضی از مواقع محصول کشورهایی را که سبب فرسودگی منابع آب‌وخاک خود می‌شوند را خریداری نمی‌کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید