Iranian Agriculture News Agency

فلسفی خبر داد:

ارائه برنامه عملیاتی مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل و کاهش قیمت‌ها

فرمانده مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد «قرارگاه ۱۷ ربیع» پس از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر استفاده از ظرفیت بسیج، گفت: مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های عملیاتی خود را به منظور کنترل و کاهش قیمت‌ها به این قرارگاه ارائه داده است.

ارائه برنامه عملیاتی مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل و کاهش قیمت‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا، پیمان فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بسیجی هستند و بسیج جهاد کشاورزی ۵۲ هزار عضو دارد.

 وی با تاکید بر اینکه امروزه بسیج به عنوان بزرگترین سازمان مردم‌نهاد، خدماتی را ارائه می دهد که سایر سازمان‌های مردم‌نهاد توان ارائه آن را ندارند، افزود: بسیج وزارت جهاد کشاورزی یکی از پنج ارگانی است که با رویکرد تخصصی، فعالیت می‌کند.

فلسفی با اشاره به ایجاد «قرارگاه ۱۷ ربیع» پس از سخنان رهبر انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر استفاده از ظرفیت بسیج، گفت: پایگاه بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های عملیاتی خود را به منظور کنترل و کاهش قیمت‌ها در محورهای مختلف ازجمله ارتقاء دانش کشاورزی، برنامه‌ریزی و مدیریت، فساد مدیران، حمایت از مشاغل خرد، بیمه و مالیات، ارائه تسهیلات و فرهنگ‌سازی عمومی به این قرارگاه ارائه داده است.

 وی با تأکید بر اینکه کانون‌های بسیج تخصصی ملی در وزارت جهاد کشاورزی نیز فعال هستند، یادآور شد: ۵۲ کانون بسیج تخصصی ملی با ۱۱ هزار هسته در کانون‌های بسیج استانی و شهرستانی وجود دارد و ۱۳۶۰ مرکز مقاومت بسیج جهاد کشاورزی در مرکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها متمرکز هستند.

فلسفی با بیان این که در ۱۰ دوره مختلف در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مصلی تهران میز خدمت برپا کردیم و در ارتباط با مباحث کشاورزی پاسخگوی مردم بوده‌ایم، ادامه داد:  بسیج وزارت جهاد کشاورزی در زمینه الگوی خدمت‌رسانی در میز خدمت در سال 99 - 98 به‌عنوان برترین مرکز مقاومت دستگاه‌های وزارتخانه شناخته‌ شد.

به گفته فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی، رزمایش ملی پدافند زیست‌محیطی مقابله با ویروس کرونا در وزارت جهاد کشاورزی و ۸۹۰ پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور برگزار شد که عملیات گندزدایی و ضدعفونی‌کننده محیطی و سازمانی، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز همکاران سازمان و شروع عملیات پایگاه غربالگری همکاران (تست تب‌سنجی) از جمله فعالیت‌های این رزمایش بوده است.

وی به فعالیت‌های گروه جهادیون علاوه بر رزمایش پدافند زیستی، در 9 ماهه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، ترمیم و احیا باغات موز در زرآباد، توزیع گوشت تبرعی، توزیع لوازم‌تحریر برای مناطق محروم، اهدا جهیزیه، کمک کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به سیل‌زدگان، اجرای طرح کاداستر در 8 هزار هکتار اراضی استان آذربایجان شرقی، فروش ماهی 20 درصد زیر قیمت بازار از جمله اقدامات مرکز مقاومت بسیج بوده که برای این منظور از هزینه‌های دولتی استفاده‌نشده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی، گفت: معاونت علمی پژوهشی این مرکز در سال گذشته طرح‌های اولویت‌دار هر استان را مشخص‌ کرده و در حال حاضر بیش از ۹۰ طرح اولویت‌دار در ۳۱ استان احصا شده و دستورالعمل اجرایی آن به کانون‌های تخصصی در مراکز مقاومت  بسیج جهاد کشاورزی ابلاغ‌شده است.

وی ادامه داد: احصا این طرح‌ها هم‌راستا با طرح «همگام با کشاورز» است که در بسیج مهندسین کشاورزی دنبال می‌شود.

فلسفی تصریح کرد:  از سامانه آموزش تخصصی کشاورزی «ساتک» نیز رونمایی شده که مجموعه مجازی است که آموزش‌های تخصصی و عمومی در حوزه کشاورزی و بسیج را ارائه خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید