Iranian Agriculture News Agency

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در برداشت محصولات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که درخصوص تامین نیروی کارگری وجود دارد، به کشاورزان توصیه کرده‌ایم پروتکل‌های بهداشتی را در جمع‌آوری محصول و باز کردن گل زعفران رعایت کنند.

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در برداشت محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سال‌های گذشته برای پَر کردن گل زعفران دورهمی‌ها در استان رونق می‌گرفت اما امسال به دلیل بیماری کرونا جمعیت‌ها بسیار محدود شده یا گل به فروش می‌رسد.

اکبری گفت: در تمامی مراحل تهیه این محصول باید پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا مورد توجه ویژه کشاورزان و بهره‌برداران قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: برای برداشت گل زعفران بدون دخالت دست در استان سه دستگاه‌ در برخی شهرستان‌های دارای زعفران وجود دارد، اما چون کشاورزی استان بیشتر خرده‌مالکی است، کشاورزان ترجیح می‌دهند برداشت گل توسط خودشان انجام شود.

محمدرضا اکبری افزود: برای پَر کردن گل زعفران نیز دستگاهی در استان ثبت و معرفی شده اما در مراحل مقدماتی است و برای امسال آماده نخواهد شد.

وی گفت: فعالیت‌های مرتبط با برداشت، پَر کردن، خشک کردن و بسته‌بندی زعفران نیازمند نیروی کار زیاد است که بخشی از این اقدامات در محیط‌های بسته انجام می‌شود.

امسال ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع استان خراسان ‌جنوبی زیر کشت زعفران است و بیشترین سطح زیر کشت زعفران در خراسان ‌جنوبی به شهرستان قاینات با پنج هزار و ۷۹ هکتار اختصاص دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید