Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

طرح جهش تولید با تاکید بر پایداری تولید در دیمزارهای استان اجرایی میشود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: طرح جهش تولید با تاکید بر پایداری تولید در دیمزارهای استان اجرایی میشود

طرح جهش تولید با تاکید بر پایداری تولید در دیمزارهای استان اجرایی میشود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در دومین جلسه کمیته اجرایی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گفت : تامین امنیت غذایی کشور رسالت سنگینی است که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستای برنامه های و اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: فعالیت های بخش کشاورزی بر اساس پایداری تولید و کشاورزی حفاظتی است و این مهمترین اصل در تمام برنامه ریزیها و فعالیت های مجموعه است.

وی بر اهمیت نقش تحقیقات در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تاکید کرد و آموزش و ترویج را مهمترین وسیله برای انتقال یافته ها و دست آوردهای بخش تحقیقات است.

 سپری تصریح کرد: برای پبش برد اهداف ترویجی باید کمیته ای در مجموعه تشکیل شود و آخرین یافته ها و نتایج تحقیقات به بهره برداران و زارعان منتقل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان؛ بر تامین و توزیع کود و سموم مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان تاکید کرد و افزود: باید از همین امروز فرایند جذب کود برای استان در دستور کار مسئولین مربوطه قرار بگیرد و سموم موردنیاز هم تامین تا در زمان مناسب توزیع شود.

وی خاطر نشان کرد باید بذر مورد نیاز پروژه تامین و در جهت بیمه مزارع اقدامات لازم صورت بگیرد.

سپری با تاکید بر اهمیت نظارت در اجرای طرح گفت: افزایش بهره وری و پایداری تولید در بخش کشاورزی مهمترین هدف تعیین شده در این طرح خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ،رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی، مدیر تعاون روستایی استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای استان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید