Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

آغاز برداشت انواع کلم از مزارع قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز برداشت انواع کلم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت از اواخر آبان ماه آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه آتی نیز ادامه می یابد.

آغاز برداشت انواع کلم از مزارع قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن انواع کلم گل، بروکلی، برگ و قمری از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار های داخلی و خارجی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول در شهرستان قیروکارزین بیش از 200 هکتار است، اظهار کرد: با توجه به کشت نشائی این محصول در بسیاری از مزارع و زود رس بودن بذور کلم برداشت این محصول زود هنگام آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده مزارع کلم شهرستان قیروکارزین در بخش مرکزی و اراضی دهستان های قیر، مبارک آباد و فتح آباد واقع شده است، ابراز کرد: ترویج های انجام شده در خصوص استفاده از نشائ سالم و مرغوب در کاشت محصولات زراعی، موجب کاهش طول دوره رشد در مزرعه و افزایش تولید این محصولات شده است.

او  با بیان اینکه ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی در کنار کشاورزی، ضمن اشتغالزایی، در افزایش ارزش افزوده محصولات و تعدیل قیمت های آن در بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت، افزود: تا کنون صنایع ترشی و شوری جات در قیروکارزین راه اندازی نشده است و با توجه به توان بالقوه در این شهرستان زمینه احداث آن به خوبی فراهم است.

سالیانه بیش از دو هزار هکتار از اراضی قیروکارزین با تولید بالغ بر 50 هزار تن به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد؛ قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید