Iranian Agriculture News Agency

140 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان 140 هکتار می باشد که بیشتر شامل زیره سبز، گاوزبان، بابونه، نعناع فلفلی، گشنیز، آویشن، ختمی، گلرنگ، خاکشیر، پونه و... می باشد

 140 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مجیدی گفت: نیاز آبی این گیاهان بسیار کم بوده به گونه ای که در کشت گیاهان دارویی، میزان مصرف آب بر حسب متر مکعب در ر هکتار حدود 3000  و در کشت گیاهان زراعی این مقدار حدود 10000-5000 می باشد. بنابراین به نظر می رسد با کشت یک گیاه دارویی با مصرف آب کمتر ، می توان به درآمد زایی بالاتری رسید.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی، پرداخت یارانه ی کشت گیاهان دارویی، تهیه نشاء و بذر استاندارد برای متقاضیان کشت، معرفی گونه های جدید از قبیل بابونه آلمانی، نعناع فلفلی و آویش شیرازی و ایجاد مزارع الگویی نمایشی از جمله اقداماتی است که جهت ترویج کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان با ابراز تاسف در رابطه با عدم ثبات بازار فروش این محصولات گفت: این عامل، یکی از دلایل اصلی عدم استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی می باشد

وی خاطر نشان کرد جهت رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان، برنامه هایی از جمله تهیه بذر و نشاء استاندارد برای زارعین کشت گیاهان دارویی، احداث مزارع الگویی و نمایشی، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان با نیاز آبی کمتر به جای محصولات با نیاز آبی بالا، برنامه ریزی جهت تولید نشاء گیاهان دارویی در شهرستان، برگزاری کلاسهای آموزشی تغذیه و داشت و فراوری گیاهان دارویی،تولید محصول ارگانیک با عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی و برنامه ریزی جهت صارات و فروش این محصول مد نظر است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید