Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ۲ هزار تن گوشت مرغ در فارسان

مدیر شهرستان فارسان با اشاره به تولید بیش از 2 هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان گفت :از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و دویست هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این شهرستان صورت گرفته است.

تولید بیش از ۲ هزار تن گوشت مرغ در فارسان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم کوچکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان  گفت : با توجه به رعایت اصول فنی و مدیریت مرغداری ها تمایل مرغداران به انجام مشاوره های بهداشتی و تعذیه ای و واکسیناسیون به موقع و سرکشی های منظم ادارات جهاد کشاورزی و دام پزشکی شهرستان  کمترین میزان تلفات و ضرایب تبدیل  و راندمان مناسب را  در سالنهای پرورش طیور شهرستان شاهد بوده ایم

وی گفت :بهبود تغذیه ، بهبود مدیریت ، افزایش ضریب تبدیل ، کاهش تلفات و افزایش راندمان تولید به ازای هر قطعه مرغ گوشتی از مهمترین آیتم هایی است که کارشناسان در طرح نظارت از واحدهای تولیدی مدنظر قرار می دهند.

همچنین یاسر رحیمیان رییس اموردام شهرستان فارسان گفت : در این شهرستان۳۱ واحد مرغداری با ظرفیت ۵۱۴ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره وجود دارد که به صورت فعال نسبت به جوجه ریزی اقدام نموده ودرصد قابل توجهی از تولیدات گوشت مرغ را در استان تولید می کنند.

 رحیمیان از فعال شدن واحد تحقیقاتی، پژوهشی پرورش طیور متعلق به دانشگاه شهرکرد با ظرفیت جوجه ریزی ۲۰ هزار قطعه در بخش جونقان از توابع شهرستان فارسان خبر داد و تصریح کرد :علاوه بر انجام امور تحقیقاتی کلان در سطح استانی و کشوری سبب افزایش ظرفیت تولیدی این شهرستان به میزان هشتاد هزار قطعه جوجه در سال می شود.

وی در خصوص توزیع نهاده های طیور در این شهرستان اظهار داشت از ابتدای سال جاری درصد قابل توجهی نهاده های ذرت و سویا به جهت کمک به تولیدات بخش  پرورش طیور در اختیار تولید کنندگان این بخش قرار داده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید