Iranian Agriculture News Agency

خاوازی در جمع خبرنگاران:

بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا بتوانند در اسرع وقت تولید واکسن را آغاز کنند.

بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژنH5، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که صنعت طیور را در جهان تهدید می‌کند و در سال 96، بالغ بر 26 میلیون قطعه از طیور در کشور معدوم شد که صدمات بسیار زیادی به تولیدکنندگان کشور وارد کرد.

وی افزود: مشکل ما عدم دست‌یابی به بذر واکسن این بیماری بود که زیرساخت‌های تولید آن در بخش دولتی فراهم بود و مکاتبات بسیار زیادی را سازمان دامپزشکی با مراجع معتبر در دنیا انجام داد اما این بذر در اختیار ایران قرار نگرفت و با توجه به خطراتی که برای پژوهشگران داشت، دانشمندان داخلی توانستند به این بذر دست پیدا کنند.

خاوازی تأکید کرد: این بذر در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا بتوانند در اسرع وقت تولید واکسن را آغاز کنند.

وی افزود: دانش فنی این بذر از اهمیت بالایی برخوردار است و این دانش فنی، افق مطلوبی را برای تولید بذر واکسن‌های دیگر پیش‌روی ما باز می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بخش طیور نیازمند تولید بومی 18 واکسن است، تصریح کرد: ما در کشور ظرفیت تولید این واکسن‌ها را داریم.

خاوازی در رابطه با وظیفه وزارت جهاد کشاورزی برای نظارت بر بازار مرغ و گوشت گفت: نظارت وزارت جهاد کشاورزی تا عمده فروشی این محصولات است البته الزاماتی هم باید برای این کار در نظر بگیریم که در حال حاضر مکاتبات آن انجام شده است.

وی افزود: ما پیگیر کالاهای کشاورزی در سطح عمده فروشی هستیم تا بدون مشکل به دست واحدها و میادین اصلی شهر برسد که در زمینه تخم مرغ این اقدامات انجام شد اما فاصله عمده فروشی تا خرده فروشی نیاز به همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید