Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

افزایش عملکرد و تولید گندم در گرو مدیریت عوامل زیان‌رسان مزرعه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین کود اوره در استان وجود ندارد اظهار کرد: مبارزه مفید و بهنگام با علف‌های یکی از راه‌های افزایش عملکرد و تولید است.

افزایش عملکرد و تولید گندم در گرو مدیریت عوامل زیان‌رسان مزرعه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی پیشرفت کشت‌های پاییزه با اولویت کشت‌ کلزا و طرح ملی گندم بنیان ضمن اشاره به شرایط سخت و بی سابقه موجود در کشور گفت: مسئولیت خطیر سفره های مردم یک نعمت بزرگ است که بر عهده ما نهاده شده و گام نهادن در این راستا به معنای واقعی کلمه جهاد است.

وی افزود: در حال حاضر کشاورزی و روشهای آن تغییر کرده، با ورود تکنولوژی به عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی شاهد پیشرفت هستیم و این مهم بدون توسعه مکانیزاسیون امکان نخواهد داشت.

امیری زاده در ادامه با بیان این مطلب که ما مسئول امنیت غذایی جامعه هستیم تصریح کرد: امروز کشاورزی به سوی کشت‌های قراردادی، گندم بنیان و کشت الگویی سوق یافته و مسائل فنی تر از قبل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اولویت اجرای سیاست هی وزارت متبوع بیان داشت: کشاورزی از صفر تا صد دارای حلقه‌هایی است که یکی از این حلقه هی مهم و استراتژیک صنایع تبدیلی و فرآوری است.

وی در ادامه بر بیمه بخش کشاورزی تاکید و عنوان کرد: با توجه به اعلام اخیر دولت مبنی بر عدم پرداخت خسارت به کشاورزانی که محصولات آنها بیمه نشده است، از همه بهره‌برداران عزیز خوزستانی خواست تمام محصولات خود اعم از زراعی، باغی و دامی و ... را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.

امیری زاده بر برنامه ریزی برای اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص بیمه تاکید و اظهار کرد: باید از طریق آموزش و تبیین نقش بیمه به کشاورزان سطح بیمه در استان ارتقاء یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کشت کلزا گفت: باید در فرصت باقیمانده از زمان کشت با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای تحقق سطح مصوب کشت کلزا در استان با جدیت تلاش کنیم.

وی همچنین با بیان این مطلب که باید نظارت دقیق بر بوجاری و ضدعفونی بذر انجام شود اظهار کرد: به کشاورزان فهیم استان توصیه می‌شود گندم بذری خود مصرفی را وارد گردونه تولید کنند.

امیری زاده در ادامه از طرح ملی گندم بنیان به عنوان یک پروژه تحقیقی، ترویجی و اجرایی نام برد و گفت: این پروژه با هدف افزایش تولید طراحی شده و همکاری این سه بخش با هم اطلاعات فنی بهره برداران و کارشناسان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر جذب دستگاه های مورد نیاز در زمینه های مختلف تاکید و عنوان کرد: بدون ورود تکنولوژی به بخش کشاورزی امکان افزایش و جهش تولید وجود نخواهد داشت.

امیری زاده در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین کود اوره در استان وجود ندارد اظهار کرد: مبارزه مفید و بهنگام با علف‌های یکی از راه‌های افزایش عملکرد و تولید است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید